OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Aanleg uitrit
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Aanleg uitrit

Post Reply Post Reply
Author
David View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote David Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Aanleg uitrit
    Posted: 21 Juli 2005 at 07:37

Hallo,

Graag wil ik een uitrit hebben voor mijn woning, zodat ik met m'n auto voor mijn huis kan parkeren. Een garage heb ik niet, en andere parkeermogelijkheden zijn beperkt. 

Kan de gemeente dit zomaar weigeren? Iedereen heeft toch recht op een uitrit? Ik sta dan gewoon op mijn eigen terein geparkeerd.

Wie kan mij helpen of waar vind ik hierover meer informatie.

Alvast bedankt, David.

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Richard View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Richard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juli 2005 at 07:38

Het gebruik van gronden is vastgelegd in het bestemmingsplan. Hier mag niemand van afwijken. Ook al is het grond van u eigen.

In het bestemmingsplan staat ook vermeld voor welke gronden een aanlegvergunning (lees uitrit maken) nodig is. De gemeente kan deze weigeren indien bijvoorbeeld de verkeersveiligheid in gevaar komt of het landschap wordt aangetast.

Voor meer informatie moet je bij de gemeente zijn. Vroeger werd tegen het illegaal maken van inritten overigens bijna nooit handhavend opgetreden door de gemeente.

Maar door de strenge regels en strenge toezicht van VROM op gemeentes wordt er momenteel steeds meer handhavend opgetreden door gemeentes.

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.078 seconds.
OmgevingsWeb