OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - vochtvlekken in buitenmuur
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

vochtvlekken in buitenmuur

Post Reply Post Reply
Author
Jakob Arbeider View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jakob Arbeider Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: vochtvlekken in buitenmuur
    Posted: 29 Mei 2009 at 09:37
Na enige regenval krijg ik vochtplekken in mijn buitenmuur. Dit gebeurt ook als er geen regen tegenaan valt. Ik heb al enige ventilatiegaten gemaakt maar het helpt niet. Ook controle onder dakpannen naar vocht doorlaat is niets te vinden.
Is het vocht een probleem of normaal en hoef ik er niets aan te doen?
Wie heeft een antwoord? Alvast dank voor de moeite. Groet, Jakob
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Leon View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Leon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Mei 2009 at 10:51

Laten we het zo stellen: afgaande op jouw beschrijving hoort die muur niet nat te zijn, op de een of andere manier komt er dus tóch regenwater op. Zolang je binnen geen vochtplekken krijgt zou ik dit echter niet direct als een probleem aanmerken. Bij twijfel kun je er altijd een aannemer naar laten kijken, het is lastig om via een forum juiste conclusies te trekken.

Back to Top
Frank View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2010 at 10:20
Als vocht doorslaat van de buitengevel naar de binnengevel moet er sprake zijn van "vochtbruggen". Dit kan al ontstaan als tijdens de bouw in de spouw materiaal gevallen is. Denk aan specie of stukken baksteen.
Om achteraf de binnengevel te impregneren, kun je waterglas gebruiken. In Belgische bouwmarkten zoals de Brico vind je materiaal om dat te doen.
Back to Top
jpandriesse View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jpandriesse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2010 at 13:25
Plaats er anders eens een foto bij om de situatie wat duidelijker te maken.
Normaal gesproken word een buitengevel gewoon nat en zal dat ook wel even blijven door een beperkte vocht opname van je muur. Is de vochtopname extreem, dan zal je een oplossing moeten zoeken. Komt het door direct contact met regen, dan is impregnatie een prima oplossing. Is je dak/kap constructie echter zo dat er normaal geen regen op de muur slaat, dan zal je inderdaad het probleem ergens anders moeten zoeken.
Met vriendelijke groet,

Joris

ASE, voor onderhoud, renovatie en verbouwing
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Quick Reply
Name:

NoFollow is applied to all links from this forum
 Enable BBcodes
Security Code:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Refresh Image