ááááááá

OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - geen dpc folie geplaatst
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

geen dpc folie geplaatst

Post Reply Post Reply
Author
armand View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote armand Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: geen dpc folie geplaatst
    Posted: 14 September 2009 at 16:26
hallo,ik heb een dik jaar geleden mijn balkon bij mijn slaapkamer getrokken.ik heb daar een muur oplaten metselen en er 2 ramen in laten zetten,nu het probleem:ze hebben  geen dpc folie gebruikt,dus als het veel regent heb ik het water binnen staan.wat kan ik hier aan doen? ze hebben mij vertelt de muur te impregneren en daarna met latex te verven,de stenen zijn wit en getrommeld.is dit zo of heeft er iemand een andere oplossing? mvg ar
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Leon View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Leon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2009 at 18:24
Wat de oplossing is? Die aannemer aanschrijven en e.e.a. laten herstellen! De muur impregneren lijkt me niet de juiste stap. Het buitenblad van een spouwmuur is dampdoorlatend en dat is niet voor niets, die spouw moet kunnen ventileren. Dit probleem moet je bij de basis oplossen, zolang je geen dpc inbrengt gaat het mis. Je moet niet proberen om dergelijk prutswerk weer goed te prutsen, want daarmee kom je altijd op de koffie.
Back to Top
BouwDokter View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BouwDokter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 September 2010 at 18:01
De bewuste buitenmuur impregneren kan inderdaad wel soelaas bieden. Echter, er moeten dan wel genoeg open stootvoegen (om elke 1.5 [m]) hierin zijn aangebracht om een goede ventilatie van de spouw te waarborgen.

Doordat er een druk verschil bestaat tussen binnen- en buitenklimaat zal de damp van binnen --door de binnenmuur--, naar buiten toe trekken. Deze komt uiteindelijk in de spouw terecht, waar (hij condenseert tegen de koude binnenkant van de buitenmuur) hij verdampt als gevolg van de goede spouwventilatie die mogelijk wordt gemaakt door de open stootvoegen in de buitenmuur. De damp kan immers niet door de buitenmuur naar buiten omdat deze inmiddels is ge´mpregneerd geworden. Je begrijpt wel dat de open stootvoegen een cruciale rol spelen. Hopelijk is de aannemer niet nog eens vergeten om ˇˇk deze open stootvoegen, aan te brengen.

Let op, doorgaans biedt impregneren een waterdichte garantie voor ongeveer 15 jaar. Daarna opnieuw dit ritueel uitvoeren of vˇˇrdien verhuizen.

Mvg,
BouwDokter

Uit geschreven recept: Impregneermiddel = Hydrofobeermiddel op Solvent Basis
                                          bv. Regendicht SB = productnaam
                                          van Rolith = merknaam
Back to Top
W.de Boer View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote W.de Boer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 at 08:40
Zowel de DPC is noodzakelijk als de open stootvoegen

DPC voorkomt dat water tussen muur en kozijn doordringt
Een inpregneer is tegenwoordig meestal vocht regulerend het voorkomt dat water in de muur trekt maar kan wel door de inpregneer naar buiten verdampen. Je buitenblad zal dan dus droger blijven (iets) waardoor een deel van het water wat langs het kozijn komt in de droge muur zal trekken.
Doordat de buitenmuur droger blijft wordt de isolatie waarde ook iets beter en zal er minder makelijk kondensatie optreden. Latex zal vochtregulerend moeten zijn.
De ventilatie in de spouw is altijd zeer belangrijk hoe droger de constructie hoe beter isolerend en ook voor in de woning bij goed ventileren ontstaat ook een gezonder leefklimaat

Echter ik ben het met de anderen heen het is niet de oplossing maar een verzwakking van de klachten want stel je krijgt het bijna niet meer binnen komt het probleem wel terug omdat er een hoge vochtophoping in de constructie blijft uiteindelijk zal dit ook tot schade lijden.

Kortom De Muur laten uittanden en alsnog DPC laten aanbrengen.
Laat je niet met een "oplossing"van de klacht opzadelen maar laat ze het probleem oplossen 

Hoe dan ook inpregneren is goed maar is niet de oplossing van het probleem
Laat ze ook niet het kozijn afkitten dat zie je ook wel eens als er prutsers bezig zijn geweest
In dat geval zal eventueel vocht ook nabij het kozijn worden opgesloten waardoor de eerder genoemde schade kan optreden.
Groet W.de Boer
Back to Top
flip 900 View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote flip 900 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 September 2010 at 08:42
aannemer aansprakelijk stellen. tijdig verhuizen lijkt mij geen goede oplossing, heer bouwdokter, wel eens gehoord van verborgen gebreken?!?
Back to Top
Cor S te B View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cor S te B Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 at 11:57
Beste Armand,
JIJ hebt een muur laten metselen. Wat staat er in de omschrijving en wie heb je dat laten zien. Waar heb JIJ je handtekening onder gezet. Wat er niet is omschreven wordt ook niet geleverd!
Door slecht vakmanschap (waren ze de goedkoopste) heb je lekkage. Gevalletje rechtsbijstand.
Wat staat er in de papieren, wat is er geleverd en wat had je kunnen verwachten gezien het voorstaande.
Zeker niet laten impregneren. Je hebt een bouwkundig probleem en dat ga je niet op deze manier oplossen. De muur slopen, nieuwe voorzieningen en nieuwe muur plaatsen.

Wat ga jij doen als je bad overloopt??  Dweilen??

Ik doe de kraan eerst dicht en dan onderneem ik vervolgstappen.
Volgens mij ga JIJ dweilen.

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.078 seconds.
OmgevingsWeb