OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Afwerken van dakplaten
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Afwerken van dakplaten

Post Reply Post Reply
Author
David Elt View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote David Elt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Afwerken van dakplaten
    Posted: 10 Janauri 2010 at 16:45

Sinds enige tijd de sleutels gekregen van mijn nieuwe woning. De afwerking van de zolder is niet zo netjes. Het dak bestaat uit prefab dakelementen. Verschillende aansluitingen zijn afgetimmerd met houten latten. Zie bijvoorbeeld het bijgevoegde detail.

Maar nu zie je best veel spleten tussen afwerklat en dakplaat. Kun je deze naden afkitten? En kun je het plaatmateriaal van de dakelementen gewoon schilderen?

Detail:
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Leon View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Leon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Janauri 2010 at 22:45
Afkitten kan altijd, evenals schilderen (alles kun je schilderen, zolang je de juiste verf en eventuele primer gebruikt). Je hebt echter wel kans dat er nog (krimp)scheurtjes gaan ontstaan in de kit en/of verf ter plaatse van die aftimmerlatten, dat is niet te voorkomen.
Back to Top
Nuijten View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nuijten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Janauri 2010 at 11:13
Bij mij is dit dus ook het geval.
Ik weet alleen niet of dat het zo verstandig is om alle spleten dicht te kitten. Meestal ga je dan toch weer scheurtjes zien.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.047 seconds.
OmgevingsWeb