OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - invoegen schoorsteen
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

invoegen schoorsteen

Post Reply Post Reply
Author
ilco View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ilco Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: invoegen schoorsteen
    Posted: 07 December 2005 at 21:46

Wie kan mij meer vertellen of het noodzakelijk is om een schoosteen in te voegen of te inpregneren. onze schoorsteen heeft in de hoeken wat losse voegen en lekt niet! maar hij is wel 50 jaar oud en weinig onder houden.een klussen bedrijf zij dat het wel nodig was de kosten bedragen voor een schoorsteen (invoegen en nieuwe ( diamant?) topplaat ) 850,dit vind ik erg kostbaar of is dit normaal?

hoop snel iets te horen en heb je een goed klussenbedrijf meld dit ook omg.Apeldoorn

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
l View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote l Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2006 at 00:26
gewoon zelf doen beste tip!
Back to Top
Martijn View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Martijn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2006 at 08:02

Uhuh, wat is dat met lui die alles zelf willen doen??? Besef je wel wat je die mensen verteld?

Niet zelf doen, zeker niet als je de schoorsteen nog gebruikt! Als je dit soort dingen zelf doet ben je ook zelf verantwoordelijk voor de consequenties! Oftewel: als je van het dak af flikkert ben je niet verzekerd (wat deed je daar? is niet echt risicomijdende bezigheid). Als er ooit een schoorsteenbrand komt ben je niet verzekerd. Je hebt je onderhoud immers niet door een gecertificeerd bedrijf laten plegen.

Voegwerk op een verdieping kost ongeveer 42,- per m. Ik vind de kosten ook een beetje hoog (maar weet eerlijk gezegd niet wat die toplaag kost). Alleen moet je wel rekening houden met de benodigde steigerwerken (veiligheid!) ed. Kost ook allemaal geld. Mijn advies is: gespecificeerde rekening vragen en rondkijken.

Met vriendelijke groet,

Martijn de Riet
MdR Advies
Back to Top
goed advies! View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote goed advies! Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2006 at 17:33
wat een bangmakerij zeg! dat bovenstaande geld alleen voor:
*mensen met 2 linker handen
*mensen in een rolstoel of andere handicap
*mensen boven de 50 of zwaargewichten (oeps)
*mensen zonder hersens
*mensen die het veel te druk hebben of teveel geld.

voor de rest lekker zelf doen dus, rolsteigertje huren en uitslijpen die handel.
leuke klus dus, vooral als je een leuke buurvrouw hebt!!

Back to Top
Martijn View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Martijn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2006 at 17:09

En als je naar beneden dondert wel in de ziektewet zeker? Van ons geld natuurlijk...

Ik doe aankoopkeuringen voor woningen en kom regelmatig de meest gevaarlijke dingen tegen van al die zogenaamde doe-het-zelvers. Als je haar geknipt moet worden zet je een bloempot op je kop, je APK-keuring doe je zelf, etc..?

Ook bouwvakker is een beroep waar een opleiding, vaardigheden en regels voor veiligheid en gezondheid bij horen. Waarom denkt iedereen dat zelf te kunnen?

Met vriendelijke groet,

Martijn de Riet
MdR Advies
Back to Top
vdhoorn View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vdhoorn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2007 at 11:02

Neem contact op via:

VDH Schoorsteentechniek

Poeldonkweg 5

5216 JX 's-Hertogenbosch

073-6431117

internet: www.vdhschoorsteentechniek.nl

onze werkzaamheden zijn o.a.

Camera inspectie

Dak inspectie

Montage schoorsteenkappen

Dak en schoorsteenrenovatie en restauratie

Vogelnesten verwijderen

Installatie rookkanalen

ps. wij gaan door heel Nederland

Back to Top
Schenk View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Schenk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2008 at 15:59

Ik weet niet of het wijs is om het zelf te doen maar iemand met 2 rechter handen en kennis van zaken kan het zelf.
Wat betreft de prijs, met alle materiaal er bij en arbeidsloon is die niet echt te duur. Een hoop geld misschien maar dat wil nog niet zeggen te duur.
Een plaat er op aanbrengen is een duur geintje. Maar als die nog goed is waarom ?? Kijk, als je er op gaat eerst eens even of die gescheurd is anders gewoon laten wat het is.

Wat betreft alle bangmakerijen :
Als er schoorsteenbrand uitbreekt ben je gewoon verzekerd. Tenzij je dingen heb gedaan wat niet juist is maar ik begrijp uit je verhaal dat je alleen maar wil voegen en impregneren. Ik impregneer mijn schoorsteen zelf elke 5 jaar. Dit beinvloed de werking van de schoorsteen niet tenzij die lekt. Een plaat er op is geen must maar als je dat doet dan moet die wel goed passen en dus niet het kanaal afdekken, en vergeet niet dat het met de hand zon plaat aanbrengen een zware klus is waar menigeen een kraantje voor nodig heeft of een elektrische dakladder die ze ook gebruiken voor dakpannen. En als je het heb gedaan laat de schoorsteen even vegen.

Je bent gewoon verzekerd als je van het dak af valt. Dat wil je zelf niet dus is er geen opzet in het spel. Als je voetbalt kan je ook geblesseerd raken en ben je ook verzekerd.

Mvg
Schenk

Back to Top
juupke View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote juupke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2008 at 17:00

Als je het niet zelf wil doen, (ik meng met niet in de discussie of je het wel of niet zelf doet) kan het afhankelijk van de locatie (hoog of niet) duurder zijn. Als je het een bedijf laat doen en de schouw is hoog of er is moeilijk een steiger rond te bouwen en er kan moeilijk een hoogwerker bij of iets dergelijks, kan het wat duurder uitpakken omdat er veel tijd in gaat zitten.

Wel is het altijd verstandig prijzen (en omschrijvingen) te vergelijken tussen meerdere kanidaten.

Het is overgens niet verplicht de schouw te impregneren tegen vocht maar wel sterk aan te raden.

Back to Top
ron View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ron Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2010 at 11:22
laat me weten wat de afmeting is van je schoorsteen en ik zal je een eerlijke prijs mailen.

met vriendelijke groet.
Back to Top
Timmer View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Timmer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2010 at 09:05
@ ron
denk je niet dat de schoorsteen al gevoegd is? berichtje van bijna twee jaar geleden!
Back to Top
Cor S te B View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cor S te B Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2010 at 14:12
Schoorsteen is inmiddels van het huis weg. Het huis is trouwens ondertussen ook weg. Het klussenbedrijf is inmiddels failliet vanwege te dure offerten en de vraagsteller zit in een rolstoel (via PGB gelden verkregen) omdat hij een nekhernia heeft gekregen van het elke dag naar de schoorsteen kijken of er geen steen naar beneden komt.

Onzin natuurlijk. Ik ben echter ook van mening dat diverse vraagstellers zeer onvoldoende op de hoogte zijn van het nut van dit forum en dat diverse antwoorden meer gegeven worden door beunhazen en klusbedrijfjes dan dat er goede antwoorden worden gegeven op het gebied van bouwregelgeving. De goede antwoorden en discussie moeten natuurlijk gewoon doorgaan.

Back to Top
willem View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote willem Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Janauri 2011 at 14:31

zal ik komen voegen?  devoeger@hotmail.com

zeer goedkoop
Back to Top
Timmer View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Timmer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Janauri 2011 at 13:22
Lekker wakker Willem!
Het berichtje is van 7 december 2005
Ik denk dat het al klaar is hoor.
Back to Top
Kees View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kees Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 at 14:53
Ík wil hem wel voegen. mailto:keessie47@hotmail.com - keessie47@hotmail.com
Back to Top
Joske View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Joske Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2016 at 15:53
Wij hebben het door Dak Garant Nederland laten doen prima resultaat en ook tevreden met de prijs!
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Quick Reply
Name:

NoFollow is applied to all links from this forum
 Enable BBcodes
Security Code:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Refresh Image