OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - hoe stel ik kozijnen???
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

hoe stel ik kozijnen???

Post Reply Post Reply
Author
keesjan View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote keesjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: hoe stel ik kozijnen???
    Posted: 02 Juni 2010 at 13:20
hallo
ik ben een best wel onhandige klusser,
maar met een goede gebruiksverwijzing lukt alles wel,
nu is mijn vraag,,
ik wil een stuk muur metselen,,, en der komt een kozijn in,,
maar hoe doe ik stap voor stap alles goed,,,
van baksteen tot kozijn tot profielen stellen, tot eindresultaat
en ik kwam ook ergens het woord: 'stelkozijn en/of montage kozijn' tegen,
wat is dat??? is dat het gewone kozijn,,,

met vriendelijke groet,
onhandige klusser keesjan
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Timmer View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Timmer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 at 13:40
Ik denk dat je hiervoor beter naar een klusforum kunt. Gewoon even googelen: klusforum.
Succes.

Back to Top
linda View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2010 at 12:03
Kijk hier even
Klussen Doe het zelf
Ze hebben hier allerlei verschillende tips en instructies over van alles voor professionals als wij Wink
succes ermee!
Back to Top
Linda View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Linda Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2010 at 12:05
Kijk hier even 
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/

Ze hebben tips en instructies over van alles voor professionals wij Wink
succes ermee!
Back to Top
Cor S te B View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cor S te B Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2011 at 12:10
Op de hoeken van de muur stel je een houten balk (profiel) waterpas (vertikaal). Zodra je die gezet heb plaats je op een hoogte een horizontaal vlak (meestal op 1 meter boven de vloer. Die hoogte neem je over op al je profielen. Dan kan je op de plek waar je een kozijn wilt plaatsen 3 draden trekken tegen de profielen op de denkbeeldige plek waar je muur gaat komen.
Draad 1 ongeveer ter hoogte van de onderkant van het kozijn, draad 2 op 1 meter boven de vloer (peil) en draad 3 ongeveer aan de bovenkant van het kozijn.
Op het kozijn zet je nu een hoogte (peil) en is het een kwestie om je kozijn dusdanig te plaatsen met stelhout (schoren en tijdelijke latten) dat hij op alle punten evenveel van de draad afzit, de middelste draad gelijk zit met je merk (peil) op het kozijn en de zijkant van het kozijn vertikaal staat. Dus evenwijdig met de profielen.
Als je alle profielen en kozijnen heb geplaatst dan kan je zonder waterpas visueel controleren of alles vertikaal staat. Ga op een afstandje staan en loop rond je bouwwerk. Alle vertikale lijnen moeten evenwijdig lopen en niet tapsvormig.
Vervolgens bepaal je de hoogte van het metselwerk (bovenkant steen ten opzichte van het peil (horizontale vlak) Maak een latje waarop je de lagenmaat (steen + voeg) uitzet en kijk hoe e.e.a. uiitkomt. Neem bijvoorbeeld de bovenkant van de muur als begin en reken naar beneden. Je kunt vaak beter beneden met een dikke steen of extra voeg werken om boven goed uit te komen.
Nu even metselen, laten uitharden deur en ruit plaatsen, stucadoren, vloerbedekking uitrollen en een pilsje drinken.
Succes
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.109 seconds.
OmgevingsWeb