OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - vergroten schuur
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

vergroten schuur

Post Reply Post Reply
Author
adriaan View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote adriaan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: vergroten schuur
    Posted: 10 Augustus 2010 at 07:32
Bij m'n woning heb ik een schuur welke met bouwvergunning is gebouwd.
De afmeting is 5,5 m breed  x 7,5 m lang en 4,8 m nokhoogte.

Mag ik deze schuur verlengen naar 11,5 m lang.  ( de nokhoogte blijft 4,8 M )
De uitbreiding ligt binnen het bestemmingsvlak van het perceel.
Het gebruik veranderd niet.

Mag dit omgevingsvergunning vrij ?? 
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Henk View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2010 at 08:09
Nu nog niet. Op 1 oktober 2010 in het wel vergunningvrij. Mits bouwwerk voldoet aan het bestemmingsplan.
Back to Top
Maarten View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Maarten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 at 09:07
Henk, jou antwoord lijkt me iets te kort door de bocht. Ik zou eerst wel even iets meer informatie willen hebben. Waar staat de schuur, achtererfgebied, zijkant, voorkant. Ishet naar het openbaar groen gekeerd. Hoeveel procent van het erf is bebouwd na de werkzaamheden. Dit is wel relevante informatie om goed te kunnen beoordelen of iets vergunningsvrij is of niet.
Back to Top
adriaan View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote adriaan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2010 at 16:07
Maarten,

De schuur staat op het achtererf.
De schuur staat ca. 5 m' van de erfgrens ( een sloot welke m'n eigendom is ) dan komt er een perceel van de buren.
Ik schat dat het bestemmingsvlak ( het totale perceel is 7800 m2 ) vor 20 % bebouwd is.

Groeten adriaan
Back to Top
Maarten View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Maarten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 at 11:29
In dat geval klopt het antwoord van Henk wel. Het is onder de Wabo vergunningvrij, mits het past binnen de regels van het bestemmingsplan. Vraag dit dus wel even na bij je gemeente.
Back to Top
Siem de Waard View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Siem de Waard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2010 at 19:36
mijn garage staat achterin m'n tuin en is gekoppeld met de andere garage's van de buren.
Mijn garage wil ik 2 meter met een schuurtje en een overkapping uitbreiden.
2x6m=12 m2 waarvan het schuurtje 6m2.
mag dit vergunningsvrij?
Back to Top
Tjidsger Spinder View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tjidsger Spinder Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2010 at 11:05
Hallo,
Ik heb 31 mrt. j.l. een vergunning aangevraagd voor het bouwen van een overkapping op een agrarisch stuk grond
waar ook al een schuur staat van 8x5 mtr. Van de gem. heb ik alleen een ontvangstbevestiging gekregen met een termijn van 8 weken en lukte dit niet zou ik weer bericht krijgen. Nooit weer wat gehoord.
Mijn vraag is wanneer deze vergunning van rechtswege is verleend? Staat hier een termijn voor?

Grf., Tjidsger Spinder
Back to Top
Tom View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tom Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2010 at 10:19
(je bent aan het 'cross'-posten: de moderator zou je kunnen vragen een nieuw topic te openen)

Wat zei de gemeente op je vraag?

Zeer waarschijnlijk past je aanvraag niet in het bestemingsplan en gelden er geen fatale termijn.
Informeer bij je gemeente is mijn advies.

Back to Top
Ruud View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ruud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2010 at 09:47
Mij lijkt dat dit niet gaat lukken. Niet vergunningvrij en ook niet met vergunning.

Je schuur wordt namelijk 5.5 x 11.5 =63,25 m2 groot en een bestemmingsplan staat meestal maar een maximale grootte van 50 m2 per vrijstaand bouwwerk toe. Over het algemeen zijn er ook geen vrijstellingsmogelijkheden opgenomen voor het mogen overschrijden van deze oppervlakte dus een omgevingsvergunning verlene is niet mogelijk.

Vergunningvrij onder artikel 2 Bijlage II Bor kan ook niet, alleen al vanwege de daarin toegestane maximale hoogte van 3 m1. Vergunningvrij onder artikel 3 Bijlage II Bor gaat eveneens niet. Bouwwerk is welliswaar lager dan 5 m1, maar voldoet waarschijnlijk niet aan het bestemmingsplan.

Wederom: laat het plan controleren op de voorschriften van het bestemmingsplan, dan weet je het.
Back to Top
ron View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ron Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2017 at 19:57
hoi ik heb een stenen schuur op mijn achtererf (rijtjeshuis) de bestaande schuur is 2.7 mtr diep en 2.4mtr breed. echter nu wil ik hem verbreden naar de totale tuinbreedte van 5.2 meter.
de tussen hoofdgebouw en schuur blijft 7 meter over aan tuin.
kan ik deze vergunningsvrij vergroten??
Back to Top
Derk View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Derk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2017 at 09:36
De informatie die u geeft is te minimaal om een oordeel te kunnen vellen. U kunt via https://www.omgevingsloket.nl/Particulier/particulier/home?init=true een vergunningscheck uitvoeren.

Voor zover ik kan schatten denk ik dat er vergunningvrij nog wel wat mogelijk moet zijn, maar dat hangt af van de hoogte van het te bouwen bouwwerk en weet ik niet of er een uitbouw achter de woning is gebouwd. Ga anders met uw vraag naar de gemeente, die kan uw vraag zeker beantwoorden.

Succes.
Back to Top
jbw View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jbw Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2017 at 09:33
De gegeven informatie is inderdaad te summier of de vraag te kunnen beantwoorden. Hoe hoog is de nieuwe schuur? Wat staat er al aan bebouwing? Welke bestemmingsplan is van toepassing en welke bestemming heeft het hierin?

Een ander aandachtspunt is of moet worden teruggesprongen vanaf het openbaar toegankelijk. Dit is ook afhankelijk van de plek waar de schuur komt te staan.

Kortom er zijn voldoende zaken die moet worden nagegaan voordat een duidelijk beoordeling kan plaatsvinden of de schuur als vergunningsvrij is aan te merken.

Succes in ieder geval.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Quick Reply
Name:

NoFollow is applied to all links from this forum
 Enable BBcodes
Security Code:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Refresh Image