OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - gedeelte garage + aanbouw wordt kantoor
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

gedeelte garage + aanbouw wordt kantoor

Post Reply Post Reply
Author
Erik View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: gedeelte garage + aanbouw wordt kantoor
    Posted: 31 Janauri 2006 at 20:39
Hallo allemaal. Samen met mijn vriendin ben ik van plan een huis te kopen.
We hebben een 2-onder-1-kap woning op het oog. Aangezien ik 3 dagen
thuis ga werken, wil ik de achterste 2,5 meter van de garage (=8 meter lang)
plus een aanbouw van ca. 2,5 meter aan de achterzijde tot een kantoor gaan
transformeren.

Het is voor ons van belang dat dit kan, anders heeft de woning geen nut. Is
voor die aanbouw een bouwvergunning nodig? Het betreft dus aan de
achterzijde van de garage, in de achtertuin, uit het zicht. De garage grenst
aan een andere garage van een andere 2-onder-1-kap.
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Marcel View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Marcel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2006 at 13:39

Of dat een bouwvergunning nodig is kun je het beste informeren bij de gemeente.

Ook kun je hier de vragen doorlopen:

http://www.ekbouwadvies.nl/rekenmodules/bouwvergunning/aanof uitbouw.asp

De vraag is ook in hoeverre de aanbouw in gebruik wordt genomen als kantoor. Op een bedrijfsmatige manier? Zo ja, dan vindt er een functie wijziging plaats en is het gelijk vergunningsplichtig.

Back to Top
Stephanie View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stephanie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2006 at 22:48
zie niet in waarom daar een bouwvergunning voor nodig is.
Back to Top
Arno View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2006 at 12:18

De garage heeft momenteel de functie "stallingsruimte". Een verbouwing is o.a. vergunningsvrij indien het wederechterlijk gebruik gehandhaaft blijft. Dus de garage moet garage blijven. Aangezien de garage nu kantoorruimte wordt, dient er een bouwvergunning aangevraagd te worden. Uit mijn hoofd zelfs een reglukiere vergunning omdat het verbouwen van garage naar kantoor niet voorkomt in het lijstje met licht vergunningsplichtige bouwwerken.

Dus je dient eerst bij de gemeente te informeren of een kantoor op die plaats, bestemmingsplantechnisch, is toegestaan. Zo ja, dan kun je een vergunning aanvragen.

Succes

Arno

Back to Top
Stephanie View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stephanie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2006 at 21:19

Arno,

Zit inderdaad wat in klinkt erg logisch. Vreemd alleen dat als je de test doet op: http://vrom.nl/bouwvergunningen_online, dan kom je niet deze vraag tegen (verandering van functie).

Gr. S

Back to Top
Arno View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2006 at 22:36

Hallo Stephanie

Jawel hoor, die vraag kom je wel tegen. Je kiest dan in het lijstje met mogelijke werkzaamheden, aan het begin van het " vraag- en antwoordspel" voor " overige veranderingen aan een bouwwerk. Als je hier dan verder gaat, kom je de vraag tegen.

Overigens, volgens mij is het, in tegenstelling tot wat ik hierboven zei, waarschijnlijk een lichte vergunning.

Groeten

Arno

Back to Top
Stephanie View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stephanie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2006 at 23:04

Hoi Arno,

Ja zie het, zo komen we er wel

Gr. S

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.109 seconds.
OmgevingsWeb