OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - warmteisolatie
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

warmteisolatie - Event Date: 15 Janauri 2011 - 20 Janauri 2011

Post Reply Post Reply
Author
Hein Hamel View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hein Hamel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Calendar Event: warmteisolatie
    Posted: 12 Februari 2011 at 17:48
Ik ben in een bestaand gebouw een wijn klimaatruimte aan het bouwen.
De achterzijde is de bestaande buitenmuur. Deze is  +/- 50 cm dik en gemaakt van natuursteen en kalkcement
De muur licht niet in de directe zon. De buiten temp loopt 's zomers op tot ongeveer 30 graden. (zuid Frankrijk).

de nieuw op te trekken binnenmuren gaan bestaan uit 15 cm dikke holle betonstenen, van binnen bekleed me 10cm hardschuim met een r waarde van 4,33.  Deze hardschuimplaten komen ook tegen het plafond.

Eigenlijk vind ik het zonde de natuurstenen achterwand ook met hardschuimplaten te bekleden, en wil ik hem "in het zicht houden.

Kan dit, of moet er toch isolatie worden aangebracht??

De klimaatregeling merk Eurocave geeft aan dat er een minimale isolatie van R 2.8 moet zijn.

Wie kan mij verder helpen?

Groet,

Hein.
Back to Top
Bart View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bart Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 at 12:56
Mij is eigenlijk niet helemaal duidelijk wat de opbouw van de constructie is. Zou je dit kort en bondig kunnen formuleren van binnen naar buiten? En wat de optie tot nu toe is die jij niet geschikt vindt.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.063 seconds.

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek