OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - Isolatie bovenwoning
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Isolatie bovenwoning - Event Date: 05 Februari 2012

Post Reply Post Reply
Author
ronalddejong10 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ronalddejong10 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Calendar Event: Isolatie bovenwoning
    Posted: 05 Februari 2012 at 14:55
We hebben een bestaande woning (1984) met een gevelpanelen constructie op de verdieping. De isolatie nu, is paneel met een spouw van 30/50 mm dan een PUR isolatielaag van +/- 30mm en dan een gips wand van 12mm.  Wat ik vreemd vindConfused is dat er totaal geen damdoorlatende en dampremmende folie is aangebracht.  We denken er aan om deze wand te gaan isoleren met Glaswol, dampdoorlatende- en dampremmendefolie en gipsplaat. 

Doen we daar goedClap aan of zitten we helemaal fout.
Back to Top
Robert View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Robert Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2012 at 14:34
Ik denk dat het altijd iets oplevert een dergelijk slecht geisoleerde wand te isoleren. Ik neem aan dat de contructie van de wand bestaat uit houten stijl- en regelwerk. Het is in dat geval vreemd dat er geen dampremmende folie tussen isolatie en gipsplaat zit. Isover Calibel is een voorbeeld van een product dat goed aan de binnenzijde (warme zijde) kan worden geplaatst, er zit al een dampremmende laag in. Een aandachtspunt is de aansluitingen rondom, als er flinke koudebruggen zitten in vloer of dak o.i.d., krijg je daar nog kans op condensatie.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.047 seconds.

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek