OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Heeft zolder een gebruiksoppervlakte
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Heeft zolder een gebruiksoppervlakte

Post Reply Post Reply
Author
Dirk View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dirk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Heeft zolder een gebruiksoppervlakte
    Posted: 15 Februari 2012 at 15:46
Wie kan mij wat meer duidelijkheid verschaffen?

Ik ga een dakkapel plaatsen op de zolderverdieping om hier een slaapkamer te creeeren, maar het plaatsen van de kapel is niet vergunningvrij omdat deze niet aan de gestelde eisen voldoet. Dus komt er wat meer papierwerk bij kijken. Mijn vragen:

Hoort een zolder meegerekend te worden in de gebruiksoppervlakte welke op dit moment alleen per vlizotrap te bereiken is en alleen voor opslag gebruikt wordt? 
(het wordt wel gebruikt maar is nu geen verblijfsruimte, straks wel. Zo is mijn eigen kijk)

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
C1986 View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote C1986 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 Februari 2012 at 15:11
De ruimte op zolder wat een minimale hoogte heeft van 1,5 meter zal worden meegerekend bij het gebruiksoppervlak.  hoe het gebruiksoppervlak bepaald moet worden is te vindeni n NEN 2580.

Je kunt zelf bepalen of je de zolder gaat gebruiken als verblijfruimte (slaapkamer) of als een overige ruimte. Als je de zolder gaat gebruiken voor een slaapkamer dan zal wel voldaan moeten worden aan overige regels in het Bouwbesluit denk aan minimale hoogte en afmetingen en bijvoorbeeld aan bereikbaarheid. Wat is de loopafstand naar de voordeur (brandveiligheid) 
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.125 seconds.
OmgevingsWeb