OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Badkamer muur van metalstud in nieuwbouwwoning
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Badkamer muur van metalstud in nieuwbouwwoning

Post Reply Post Reply
Author
RobbertR View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RobbertR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Badkamer muur van metalstud in nieuwbouwwoning
    Posted: 17 Maart 2012 at 19:12

Hallo,

Ik hoop dat ik dit bericht op de uiste plaats gepost heb, maar ik heb de volgende (drie vragen).

Momenteel wordt er voor mij een nieuwbouwwoning gebouwd en men is begonnen aan de binnenkant.

Tot mijn grote verbazing zag ik dat de ‘muren’ van de badkamer en de stookruimte (aangrenzend aan de slaapkamer) gewoon gemaakt worden van groene gipsplaten. Een holle wand dus met aan twee zijden gipsplaten; volgens mij Metalstud.

Alle overige wanden in het huis worden gemaakt van Gibo blokken.

Eigenlijk ben ik niet blij met deze constructie omdat ik in de badkamer een badkamermeubel wil ophangen en in de slaapkamer een tv aan de muur.

Een dergelijke constructie lijkt mij onvoldoende sterk om dit te realiseren. Verder komt er in de stookruimte een warmtepomp die behoorlijk wat geluid zal maken en ik maak me ook zorgen omtrent de eventuele geluidsoverlast richting de slaapkamer.

Mijn vragen in dit perspectief zijn:

1)      Is het normaal dat bij nieuwbouw (dus geen verbouwing) muren op deze manier worden opgetrokken?

2)      Kan ik eisen dat de muren van een ander materiaal worden gemaakt? In de technische beschrijving / bestek staat dat alle binnenmuren worden gemaakt van gasbetonblokken.

3)      Wat kan ik doen (indien ik nu geen gehoor krijg) na oplevering als blijkt dat de stookruimte veel te veel geluid doorlaat?

Bvd Robbert

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Esther View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Esther Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2012 at 10:18
Beste Robbert,

Het is tegenwoordig normaal dat bij nieuwbouw Metalstud wordt gebruikt. Ik woon in een appartement van 4 jaar oud, dat intern geheel opgetrokken is uit Metalstud. Echter, als in het bestek aan wordt gegeven dat het gasbetonblokken moeten zijn, dan moet de aannemer zich daaraan houden. Mocht de aannemer af willen wijken van het bestek, dan moet hij de opdrachtgever inlichten. De opdrachtgever licht op zijn beurt de kopers in. Als tijdens bewoning blijkt dat er bepaalde geluidsnormen overschreden worden, dan kan je terugvallen op het niet bouwen volgens bestek, maar ik zal je adviseren om nu al actie te ondernemen. Overigens heb ik met Metalstud geen problemen met geluid en ook niet met het ophangen van zwaardere constructies, omdat er een houten geraamte tussen de Metalstud is geplaatst, waar aangegeven was, waar de wasbak komt en dergelijke. Hoe dat in dit geval zit, daar zou ik inderdaad navraag naar doen. Het zou niet prettig zijn, als later de muren verwijderd moeten worden en opnieuw geplaatst.

Succes ermee!
Back to Top
Henk View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2012 at 11:06
Als er in de metal stut wand isolatie wordt geplaatst, houdt dit meer geluid tegen dan gibo of gasbeton.

Voor het ophangen van zaken zou je kunnen vragen om achterhout op te laten nemen in de wand.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.141 seconds.
OmgevingsWeb