ááááááá

OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - welk toetsingsniveau bij 'legalisatie'
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

welk toetsingsniveau bij 'legalisatie'

Post Reply Post Reply
Author
Kim View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Kim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: welk toetsingsniveau bij 'legalisatie'
    Posted: 26 April 2012 at 09:54

Hallo!

Ik ben vergunningverlener bij een gemeente.

Ik heb nu een volgende situatie:

- in 2007 is een tijdelijke vergunning verleend voor een overdekt terras (bijeenkomstfunctie) voor maximaal 3 jaar

- in 2010 is het termijn verlopen en is er geen handhavingsactie ondernomen

- het overdekt terras past in het bestemmingsplan en is lager dan 5 meter. Dus sinds 2011 onder de WABO vergunningsvrij

Vraag nu is. Aan welke Bouwbesluit eisen moet het gebouw voldoen?

Het overdektterras bestaat uit stalen spanten en een heel dik zeil met glas en (nood)deuren. Het is een gebouw.

Ik dacht zelf het Bouwbesluit 2003, bijeenkomstfunctie voor alcoholgebruik.  Dit omdat de tijdelijke vergunning sinds 2010 afgelopen is en het gebouw er sindsdien dus 'permanent' staat. Volgens mij moet je dan voldoen aan de regels die toen van kracht waren = rechtensverkregen niveau.

Bouwbesluit 2003 is in dit geval nadeliger dan nieuwbouweis BB2012.

In BB2012 is art. 5.5 van toepassing voor bijeenkomstfunctie, dus hoeft het gebouw niet ge´soleerd te worden (mits niet verwarmd).

In het BB2003 is art. 5.2 lid 5 n.v.t. bij bijeenkomstfunctie. Dit betekent dat de ruimte dus wel ge´soleerd moet worden.

Lastigů

Maar bedankt alvast voor jullie antwoorden en ideeen!

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.125 seconds.
OmgevingsWeb