†††††††

OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Meterruimte: gemeenschappelijke verkeersruimte
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Meterruimte: gemeenschappelijke verkeersruimte

Post Reply Post Reply
Author
M. Mulder View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote M. Mulder Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Meterruimte: gemeenschappelijke verkeersruimte
    Posted: 03 Mei 2012 at 16:49
Beste forumleden,
Ik laat een vrijstaande woning bouwen en wil graag mijn meterruimte in de garage plaatsen.
Dat mag volgens het bouwbesluit, maar dan moet deze te benaderen zijn via een gemeenschappelijke verkeersruimte (zie o.a. http://www.ekbouwadvies.nl/bouwbesluit/meterruimte/meterruimte.asp - ekbouwadvies).
Kun je die zomaar definiŽren of bestaan er geen gemeenschappelijke verkeersruimten in een vrijstaande woning.
Het wordt in ieder geval een gemeenschappelijke meterruimte (voor de gebruiksfunctie woning en overig = garage).
Hopelijk weet iemand hier het antwoord op.
Met vriendelijke groet,
Machiel Mulder
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Erik Nijboer View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Erik Nijboer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2012 at 08:34

In het Bouwbesluit 2012 wordt een meterruimte niet meer verplicht gesteld. Op grond van de rechtstreekse regels van het bouwbesluit lijkt het mij dus geen probleem. Het kan wel zijn dat op grond van de verschillende normen (voor gas, water en elektra) nog eisen worden gesteld aan de inrichting van de huisaansluitingen, maar volgens mij wordt in die normen de plek in het gebouw niet geregeld. Ik zou zeggen geen probleem, maar ben ook benieuwd wat anderen ervan vinden.

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.125 seconds.
OmgevingsWeb