OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Daglicht- en ventilatieber. dakkapel
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Daglicht- en ventilatieber. dakkapel

Post Reply Post Reply
Author
Christiaan2082 View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christiaan2082 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Daglicht- en ventilatieber. dakkapel
    Posted: 22 Augustus 2012 at 21:54
Ik wil een dakkapel plaatsen aan de straatkant van mijn zolder. Voor de vergunning is een daglicht en ventilatieberkening nodig.
Moet deze ventilatieberekeningen gemaakt worden van het complete huis? Ik heb namelijk geen idee wat de capaciteit is van de bestaande ventilatieroosters en mechanische afzuiging.
Wat voor verblijfsgebied moet ik aanhouden voor de daglichtberekening? De dakkapel geeft daglicht aan 1 slaapkamer en de voorzolder.

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Bjorn Seerden View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjorn Seerden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 at 20:48
Beste Christiaan,

Je hoeft alleen een berekening te maken voor de nieuwe ruimte. Alleen maar de toevoer en geen afvoer i.v.m. de bestaande bouw.
Verder geldt dit voor het verblijfsgebied van de zolderkamer mits dit natuurlijk een verblijfsruimte wordt.
Zijn dit de enige twee eisen waar de gemeente om vraagt? Of moet er ook gekeken worden naar de doorspuibaarheid en de Rc berekeningen?

Groeten
Bjorn Seerden ( mailto:bjorn@seerden.info - bjorn@seerden.info )
Bouwkundig Tekenbureau Seerden
Back to Top
Christiaan 2082 View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christiaan 2082 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2012 at 21:33
Bedankt voor je reactie.
De gemeente vraagt alleen de ventilatie- en daglicht-berekeningen.
Dus ventilatieberekening alleen van de nieuwe zolderkamer (slaapkamer)? Moet ik niet de afvoer via een kier onder de deur meenemen in de berekening? Het bouwbesluit is hier erg onduidelijk over. De voorzolder krijgt al ventilatie van de originele dakkapel aan de achterkant van het huis en het trappengat. Hier komt dus ventilatie bij. Hier hoef ik dus niet aan te rekenen?
Voor de daglichtberekening hou ik als verblijfsgebied de slaapkamer aan? En de voorzolder dan? Het is namelijk 1 dakkapel van 3.8m breed. 2.3m is voor de slaapkamer en 1.5m voor de voorzolder. Voor de duidelijkheid: De zolder bestaat straks uit 1 slaapkamer aan de achterkant (bestaand), 1 slaapkamer aan de voorkant en een voorzolder over de hele diepte van het huis.

Groet
Christiaan

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.109 seconds.
OmgevingsWeb