OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - hulp met bouwtekening
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

hulp met bouwtekening

Post Reply Post Reply
Author
xeonatx View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xeonatx Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: hulp met bouwtekening
    Posted: 05 Oktober 2012 at 21:43
hoi,

ik heb een beetje hulp nodig met een bouwtekening.
we zijn van plan misschien een leuk pand te kopen wat we kunnen inrichten als woon werk locatie.
nu lopen we vast op een aantal dingen voornamelijk de daglicht toetreding.

dit is de huidige situatie.
nu willen we van de onderste koepel de winkel maken en de rest woonhuis
de rechter kamer wordt opslag en badkamer.
de rest van de indeling mag (moet) aangepast worden om het volgens bouwbesluit kloppend te maken.
we willen graag 2 slaapkamers en 1 woonkamer.
boven de schuine wand komt het liefst nog iets van een recreatie ruimte.
wie kan mij helpen?

groeten Ron
Back to Top
ValleiTEK View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ValleiTEK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 at 21:26
We willen en kunnen u uiteraard helpen met een bouwtekening t.b.v. een omgevingsvergunning.
Neemt u gerust contact met ons op voor een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek. Een afspraak in de avonduren of op zaterdag is geen enkel probleem. Wanneer u het uitkomt!

Met vriendelijke groet,

ValleiTEK bouwkundig advies- en tekenbureau

Harold van de Kraats
bouwkundige // eigenaar 

adres

Citroenvlinderstraat 5
3905 KK  VEENENDAAL

Telefoon
06 – 123 77 678

mailto:h.kraats@ValleiTEK.nl - h.kraats@ValleiTEK.nl

website

http://www.valleitek.nl/ - http://www.ValleiTEK.nl

Back to Top
xeonatx View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xeonatx Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 at 21:32
ik zie dat de tekening niet te zien is vandaar nog even een plaatje.

Back to Top
Sandra Stoppels View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sandra Stoppels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 at 22:30
Beste Ron,

Ik wil je best adviseren, maar dan heb ik wel meer achtergrondinfo nodig. Wat is de huidige bestemming van het pand? Ligt wat we nu zien op de begane grond? Zit er nog iets boven of onder? Hoe worden de diverse ruimtes nu gebruikt? Wat zijn jullie wensen voor wat betreft de vierkante meters voor de verschillende ruimtes? Weet je welke wanden dragend zijn en welke niet?

Je ziet het, je stelt een vraag en krijgt er een berg terug.

Met vriendelijke groet,
Sandra Stoppels
Back to Top
xeonatx View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xeonatx Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 at 22:58
hoi, alvast bedank voor je reactie.

het is allemaal op de begane grond, en er zitten woningen boven.
het huidige bestemmingsplan is detailhandel.
ik heb al met de gemeente gesproken en die zijn erg positief over het plan, en willen best het bestemmingsplan gaan wijzigen, op mijn kosten natuurlijk :( maar ok
voor zover ik heb kunnen zien is de enige draagmuur die van de kamer rechtsboven, 
daar wil ik dan ook badkamer en berging van maken.
het totaal is ong. 100m2

ik hoop dat je hier wat mee kan, ik heb geen exacte maten van de huidige ruimtes.
maar ik hou het keukenblok aan als maatgeving de buitenste kastjes zijn 60cm
Back to Top
xeonatx View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xeonatx Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2012 at 23:01
even voor de duidelijkheid, op de tekening is nog een soort gang te zien helemaal rechtsboven, die hoort niet bij mijn pand
Back to Top
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sandra Stoppels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 at 09:18
Beste Ron,

De deur links is de entree, met een portaaltje en een toilet. Bruikbaar als entree voor de winkel en toilet geschikt voor winkelbezoekers. Klopt, neem ik aan? De deur aan de rechterzijde. Waar gaat die naar toe? Wat bedoel je met recreatieruimte? Wat voor soort winkel wil je realiseren?

Twee slaapkamers lijkt me hoog gegrepen, gezien de mogelijkheden op het gebied van daglicht. Of is het misschien mogelijk om de winkel ook als een soort woonkamer te gebruiken? Vandaar mijn vraag naar de winkel. Hoe creatief wil je omgaan met je slaapkamers? Mogen deze ook open verbindingen hebben met je woonruimte? Dan zou je namelijk een woon/slaapruimte kunnen maken. Dan is de ruimte bovenin helemaal open. (Een wand wegbreken).

Groet, Sandra

Back to Top
xeonatx View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xeonatx Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2012 at 21:16
hoi,

dit is wat ik zelf in gedachte had.

slaapkamer 2 moet in werkelijkheid waarschijnlijk wel iets groter maar dit is het idee
de wc is idd gewoon algemeen toilet maar voornamelijk prive.
waar slaapkamer 2 zit was eerst een receptie met rondom glas ik neem aan dat die dan voldoet aan bouwbesluit,
omdat daar meer dan 2 uur per dag iemand heeft gezeten?  
Back to Top
Sh waboadvies View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sh waboadvies Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2012 at 09:52
Ook bij Sh waboadvies bent u voor dit vraagstuk aan het juiste adres. Wij kunnen voor u de vergunningstekeningen verzorgen, waarbij er uiteraard ingesprongen wordt op het probleem waar u tegenaan loopt en wordt in het ontwerp alle knelpunten al opgelost. Vervolgens kunnen wij de aanvraag voor u indienen en volledig begeleiden, zodra u verder niets hoeft te doen dan wachten op het besluit van de gemeente. Uiteraard houden wij u tussentijds voortdurend op de hoogte van het verloop van de aanvraag. Graag maken wij vrijblijvend een afspraak met u om nader kennis te maken, de casus te bespreken en nader door te nemen wat we allemaal voor u kunnen betekenen.

Mocht u geïnteresseerd zijn in een vrijblijvende afspraak bel of mail ons dan even.

Martijn Haddeman
Sh waboadvies
Anna van Burenstraat 56
3136 CH  Vlaardingen
www.sh-waboadvies.nl
haddeman@sh-waboadvies 
010 - 460 32 32 of 06 - 555 43 711

Back to Top
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sandra Stoppels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2012 at 11:44
Beste Ron,

Had je bij jouw laatste bericht een plaatje? Want ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.
Alvast hartelijk dank.

Back to Top
xeonatx View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xeonatx Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2012 at 16:06
ik heb er een plaatje bij gezet met wat ik ongeveer wil, alleen weet ik niet of dit mogelijk is
Back to Top
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sandra Stoppels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 at 13:04
Beste Ron,

Ik zie helaas geen plaatje. Je kunt me ook mailen op ontwerp@stoppels.org.

Groet, Sandra
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.063 seconds.

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek