ááááááá

OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Bouwwerk, geen gebouw zijnde
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Bouwwerk, geen gebouw zijnde

Post Reply Post Reply
Author
Mark View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mark Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bouwwerk, geen gebouw zijnde
    Posted: 14 Augustus 2015 at 14:00
Goedemiddag, 

De info die ik online kan vinden, heeft me (nog) niet kunnen overtuigen van mijn volgende aanname:

In het achter-erfgebied, binnen het bouwvlak, mag max. 100m2 aan bijgebouwen staan volgens het bestemmingsplan. 

Mijn geplande veranda (40m2) maakt gebruik van 1 wand van een bestaande schuur (48m2), de andere 3 zijden zijn open. Dit lijkt te passen binnen de definitie van een bouwwerk, geen gebouw zijnde.

De reden van deze overweging: mogelijk wil ik in de toekomst de schuur uitbreiden naar 100m2, en zie ik natuurlijk graag dat de m2 van de veranda niet in de max. 100m2 aan bijgebouwen meegerekend wordt.

Is deze aanname correct?

Bij voorbaat dank voor de input.

Groeten,

Mark
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
HajÚ View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote HajÚ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2015 at 18:50
inderdaad is er sprake van een bouwwerk geen gebouw zijnde. Maar het blijft een bijbehorend bouwwerk als bedoeld in bijlage II van het Besluit omgevingsrecht. Dus het telt gewoon mee in de m2 vergunningvrij...
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.156 seconds.
OmgevingsWeb