OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - frezen in woningscheidende muur
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

frezen in woningscheidende muur

Post Reply Post Reply
Author
Veen View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Veen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: frezen in woningscheidende muur
    Posted: 16 September 2015 at 23:12
De naaste buurman heeft in de woningscheidende muur flink lopen frezen t.b.v. elektriciteitsbedrading. Of althans, zijn ingehuurde poolse bouwvakkers. Nu stelde de woningscheidende muur al niet veel voor, want gebouwd in 1927. Nu lijkt het nog gehoriger te zijn dan het al was. Mijn vraag is of ik de gemeente kan laten handhaven op het Bouwbesluit want het frezen in de wanden is niet toegestaan ter voorkoming van het zwakker worden van de wand, zowel in het kader van de stevigheid als voor de brand-, geluids- als warmte-isolatie. Bestaande bouw hoeft niet te voldoen aan nieuwbouw, maar mag ook niet in kwaliteit achteruit gaan.
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
C. View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote C. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2015 at 15:23
De vraag (Mijn vraag is of ik de gemeente kan laten handhaven op het Bouwbesluit?) is heel simpel met ja te beantwoorden. Er kan een handhavingsverzoek ingediend worden. Let op: het is een verzoek, niets meer dan dat.
Echter datgene wat na de vraag (vanaf: want ...) is aangegeven is niet correct. 
Versimpeld stelt de wet:
Het is verboden een bestaand bouwwerk in een staat te brengen, te laten komen of te houden die niet voldoet aan de op de staat van dat bouwwerk van toepassing zijnde technische voorschriften. Verder vereenvoudigd: Een bouwwerk moet (blijven) voldoen aan de minimale eisen voor bestaande bouw in het Bouwbesluit.

De vraag is of een handhavingsverzoek tot het gewenste resultaat leidt. Verder is het een laatste middel nadat andere opties, zoals praten met de naaste buurman, tot niets leiden.

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.063 seconds.
OmgevingsWeb