OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Straat herinrichten
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Straat herinrichten

Post Reply Post Reply
Author
Peter View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Peter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Straat herinrichten
    Posted: 20 September 2015 at 08:33
Hallo allemaal,

wij wonen in 30km zone gebied echter aan een doorgaande weg....die nogal eens als racebaan gebruikt wordt. Uitvals weg voor fietsende kinderen van de basisschool...het is wachten op een ongeluk.
Als je al kan parkeren met de auto, staat ie half op de stoep bij een ander voor de deur of onder een boom plakkerig te worden...en onder de vogelpoep.

Wat ik zou willen is dat de gemeente eens serieus nadenkt over het herinrichten van de weg, oude bomen(2x) eruit nieuwe erin.(dit is al gedaan in het begin van de weg) en Parkeervakken maken, zou simpelweg kunnen door een halve meter groen eruit te halen.

De gemeente...tja wie ervaart het niet, is niet echt welwillend in dit soort zaken.

wat zou de beste weg zijn om toch de gemeente te begwegen om eens iets te doen?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Peter

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Amber View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Amber Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 September 2015 at 22:44
Al zouden ze willen, de meeste gemeenten beschikken op dit moment niet over de financiële middelen om aan alle verzoek gehoor te geven. Op dat moment zal nut en noodzaak afgewogen worden. De noodzaak om gehoor te geven aan uw wensen zie ik niet. Mijn advies, wees realistisch in wat u vraag dan krijgt u ook een realistisch antwoord. Overvragen kan overigens ook tegen u werken!
Back to Top
Annemieke View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Annemieke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2015 at 10:43
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom het gevraagde tot een verbetering zou leiden.

Parkeervakken maken, dat maakt de straat er niet veiliger op, door toename van manoevreer- en verkeersbewegingen. Moeten de fietsers daar dan langs fietsen?

Poep op de auto, ach gooi de bomen eruit, en dan nog nieuwe erin, kunnen nog steeds vogels inzitten, hoor. Groenstrookje weg, groen aanzicht van de straat is toch niet belangrijk.

Ik snap wel dat de gemeente met dergelijke argumenten niet serieus meekan. Een gemeente richt het openbaar gebied in, met oog voor groenvoorzieningen in de wijk, en uit oogpunt van verkeersveiligheid. Misschien zijn de oude bomen zelfs monumentaal.

Wat Amber ook al zegt, als er goede argumenten zijn is de gemeente best bereid om met bewoners in gesprek te gaan, maar dan moeten het wel serieuze argumenten zijn als verkeersveiligheid die in het gedrang komt, en niet het herinrichten van een hele straat, omdat er 2 bomen staan waar vogels in huizen. En als de weg als racebaan gebruikt wordt, dan moet meer aan snelheidbelemmerende maatregelen worden gedacht.
Serieuze problemen vragen om serieuze oplossingen.

Back to Top
Peter View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Peter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2015 at 13:12

De straat is nu zo..dat er onnodig gemanoeuvreerd moet worden, auto's staan half op de stoep....en langs de groenstrook dusdanig geparkeerd dat een tweebaansweg nu vanzelf een flexibele elke keer veranderende eenbaansweg is geworden, lekker ‘veilig” joh. En ach ach poep op de auto….wat rijd je zelf en staat ie goed geparkeerd zeker, Joh doe even lekker. Bij ons in de straat is het “we gaan even de auto wassen” gehalte wel erg hoog, nee dat is natuurlijk wel lekker voor het milieu. Lezen is ook een vak apart, dat merk ik wel hier…kritiek geven dat kunnen we wel , lekker makkelijk. En natuurlijk moet de snelheid uit de straat gehaald van word dat snap je toch zelf ook wel, of begreep je dat ook niet uit mijn verhaal. Teleurstellend niveau hoor.

Oh ja. Ik heb inmiddels met de betreffende ambtenaar gemeente gesproken, foto’s gestuurd, en situatie geschetst. Vinden het toch serieus genoeg om te komen kijken vreemd hé dames.  Of snappen we dat ook niet?

Jullie snappen inderdaad.......een hoop niet :), dat snap ik dan weer wel Thumbs Up

Peter

Back to Top
Annemieke View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Annemieke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2015 at 11:37
Tja, zoals  ik al zei, serieuze problemen vragen om serieuze oplossingen. In je vriendelijke reactie geef je pas aan waar het om draait, namelijk het gebrek aan parkeervakken en het wildparkeren dat daardoor ontstaat, maar dat bleek niet uit je eerste vraag. Daar viel vooral de ergernis over vogelpoep op. Als je nou de situatie had geschetst zoals je dat bij de gemeente hebt gedaan, had je een heel ander antwoord gekregen. Over niveau zullen we het dus maar niet meer verder hebben.
Succes verder bij de gemeente
Back to Top
Wim View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2015 at 11:49
Hoe straten in te richten en daar budget voor vrij te maken zijn vaak politieke keuzen (geen ambtelijke).
Een ambtenaar kan niet even op uw verzoek geld ergens vandaan toveren om vervolgens uw straat te gaan herinrichten. Zeker niet wanneer de klacht van 1 persoon komt

Dus stem op de juiste politieke partij! Of spreek raadsleden /wethouders er op aan om uw straat te veranderen. Daar zit de gemeenteraad toch voor, voor het algemeen belang van de inwoners.

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.125 seconds.
OmgevingsWeb