OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Gebouwd door aannemer zonder bouwvergunning
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Gebouwd door aannemer zonder bouwvergunning

Post Reply Post Reply
Author
Wouter83 View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wouter83 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Gebouwd door aannemer zonder bouwvergunning
    Posted: 07 Oktober 2015 at 12:29
Het is een beetje vreemde situatie, maar we hebben een huis gekocht van een aannemer en omdat hij zonder werk zat hebben we gevraagd of hij ons huis (zijn oude woning) wilde verbouwen voor ons. 
Dit was geen probleem en alles is redelijk goed gegaan. 
We wilde een bouwvergunning aanvragen maar omdat dit nogal lang kon duren (ongeveer 3 maanden) hadden we gevraagd of hij dat wilde doen. (We waren nog geen eigenaar vd woning) Omdat alleen de eigenaar een vergunning kon vragen heeft hij dat dus gedaan. We hebben zelf alle gegevens en papieren ingevult en hij hoefde dat alleen in te leveren en verzekerde ons dat dat is gebeurt. Nu de verbouwing klaar is (het is een opbouw van een bestaande aanbouw (van 6 x 3.3 meter) en wij graag de bouwvergunning en papieren wilde hebben begint de twijfel toe te slaan. We hebben er al diverse keren om gevraagd en dan ligt het steeds ergens tussen de papieren of in de opslag of iets dergelijks. 

Wat is nu de juiste manier van handelen? Als we naar de gemeente gaan maken we misschien slapende honden wakker. 
Ik heb hier zitten zoeken maar kan niets vinden over onze opbouw. https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ - https://zoek.officielebekendmakingen.nl/ 

Ook krijgt de aannemer nog een resterende 4000,- van ons, dit zal ik voorlopig dan maar niet betalen. 

Hopelijk weten kunnen jullie ons helpen. 
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Ahmed Oueld Hadj View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ahmed Oueld Hadj Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 at 00:17
Als er een vergunning is verleend dan is deze in te zien in het bouwarchief. Via de website van de gemeente kan je gratis een afspraak maken.
Back to Top
Ingrid View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ingrid Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 at 08:32
Als er een vergunning is verleend dan is deze ook gepubliceerd in het plaatselijke huis-aan-huis blad en/of de gemeentelijke website. Dit kun je zelf nakijken.
Back to Top
Hisse de Vries View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hisse de Vries Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 at 08:41
Er zit naar mijn mening niets anders op dan naar de gemeente te gaan en te informeren of er vergunning is aangevraagd. Als dat niet is gebeurd kan die vergunning alsnog worden aangevraagd. Het is misschien wel verstandig om eerst na te alten gaan of de verbouwing in overeenstemming is met het bestemmingsplan, de bouwverordening ed. Dan ben je wat meer gewapend.
Het kan zijn dat je daarmee slapende honden wakker maakt, maar de eeuwigdurende onzekerheid lijkt mij een groter probleem. Illegaal gebouwd wordt niet legaal door verloop van tijd.
Als ik jouw verhaal goed begrijp dan zijn er zeker redenen om eventueel de aannemer aansprakelijk te stellen als blijkt dat hij de vergunning niet heeft aangevraagd, maar de informatie daarover is te summier om dat zeker te kunnen stellen. Ik hoop dat je deze afspraken op schrift hebt gesteld al is het maar per mail.
Wel kun je de aannemer beter nu aansprakelijk stellen als blijkt dat er geen vergunning is gevraagd dan bijvoorbeeld over 10 jaar als de gemeente handhavend zou optreden. Dan heb je grote kans dat jij financieel de dupe bent
Back to Top
Anno View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Anno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2015 at 09:01

Misschien staan de verleende vergunningen ook wel op de site van de gemeente. Of wellicht even de website met de bekendmakingen in het plaatselijke krantje nalezen.

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.064 seconds.
OmgevingsWeb