OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - milieu vergunning
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

milieu vergunning

Post Reply Post Reply
Author
Antje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Antje Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: milieu vergunning
    Posted: 20 Maart 2016 at 14:49
Dag,

stel een GPBV/IPPC bedrijf wil een wijziging (uitbreiding) ondergaan.
Hoe loopt dan volgorde van toetsing tav milieurecht? Ik  lees op internet een IPPC  is altijd vergunningsplichtig;
maar is dat niet dat allemaal toch al ondergebracht in de Wabo of is er een aparte milieu toets? zo ja welke volgorde is van toepassing ? wet milieu, wet omgevingsrecht, activiteitenbesluit...?

Naar ik begrijp is er verband met een activiteitenbesluit . stel bedrijf is als inrichting opgenomen in het activiteiten besluit en wil dus wijzigen/uitbreiden; moet er dan een uitgebreide ontwerpprocedure doorlopen worden?  Maw: belanghebbenden kunnen dan (pogen) gevolg schade (te)  claimen?

maakt het voor de conclusie nog uit of er een strijdigheid is met het bestemmingsplan, zo ja hoe?

iK Hoop dat iemand wat verheldering kan bieden aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie!

groet Antje
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Pjotter View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pjotter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2016 at 11:41
Hoi Antje, 

Ik zat met soortgelijke vragen. Er zijn tegenwoordig zowel regelingen, wetten en bepalingen waardoor het overzicht compleet ontbreekt. Daartoe heb ik contact opgenomen met adviesbureau Pietersma & Spoelstra ( http://www.psrom.nl/ - http://www.psrom.nl/). Je kunt vrijblijvend contact met ze opnemen. Misschien dat zij je wat meer kunnen vertellen over deze kwestie. 

Groeten
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.141 seconds.
OmgevingsWeb