OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - verplaatsen parkeerplaats voortuin; vergunning?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

verplaatsen parkeerplaats voortuin; vergunning?

Post Reply Post Reply
Author
jchmulder View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jchmulder Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: verplaatsen parkeerplaats voortuin; vergunning?
    Posted: 07 Augustus 2016 at 20:13
Momenteel hebben wij een mooie oprit waarmee we de auto recht voor de garage kunnen parkeren. We bouwen de garage uit, waardoor de auto er niet meer zou passen.

Mag ik de auto 'gewoon' in het andere deel van de voortuin parkeren? Dus vr het hoofdgebouw ipv garage? Momenteel is daar een tuintje maar dat zouden wij dan uiteraard netjes bestraten. Dit betekent ook dat de auto parallel aan het huis komt te staan (ipv haaks zoals meestal bij een oprit).
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
PM View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2016 at 13:18
De auto in de garage zetten, lijkt me de beste oplossing Smile. Maar dat is dus niet de opzet.

Of de auto op een ander deel van het perceel mag worden geparkeerd, ligt aan het bestemmingsplan.
Back to Top
Peter N View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Peter N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2016 at 15:46
Er zijn naar mijn idee maar weinig bestemmingsplannen die bepalingen bevatten omtrent de specifieke inrichting van de tuin. Het komt mij dan ook voor de de gewenste aanpassing onproblematisch is. Ik ga er hierbij vanuit dat het hebben van een ontsuiting op het openbare gebied (uitwegvergunning) in het verleden reeds is geregeld en de uitweg ongewijzigd kan worden gehandhaafd. Kortom gewoon doen zou ik zeggen. Als je echter het zekere voor het onzekere wilt hebben adviseer ik je om even bij de gemeente nog even navraag te doen of het bestemmingsplan zelf raadplegen op ruimtelijkeplannen.nl
Back to Top
Lonneke_Tritium View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lonneke_Tritium Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2016 at 09:57
Ik zou inderdaad eerst in het bestemmingsplan kijken naar de gebruiksmogelijkheden van de tuin. Tegenwoordig wordt er meer aandacht besteed aan regels omtrent het parkeren in bestemmingsplannen. Er zullen tenslotte voldoende parkeerplaatsen gerealiseerd moeten worden (voldoen aan normen).
U geeft aan de garage uit te bouwen, past dat conform het bestemmingsplan, of wordt daarvoor een afwijking van het bestemmingsplan doorlopen? Want in dat laatste geval zal men mijn inziens ook moeten kijken of nog steeds voldaan wordt aan de parkeernormen.

Indien gewenst mag je me altijd mailen (lonneke@tritium.nl). Wanneer het bestemmingsplan beschikbaar is op ruimtelijkeplannen.nl wil ik best even kijken wat de mogelijkheden zijn.

Met vriendelijke groet,
Lonneke Michielsen

lonneke@tritium.nl            

Tritium Advies BV
Adviseurs in Bouwen, Milieu en Veiligheid
www.tritium.nl
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Quick Reply
Name:

NoFollow is applied to all links from this forum
 Enable BBcodes
Security Code:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Refresh Image