OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Beschoeiing
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Beschoeiing

Post Reply Post Reply
Author
M. View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote M. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Beschoeiing
    Posted: 30 Oktober 2016 at 17:23
Hoi allemaal,

Wij wonen in gemeente Langedijk en wij willen onze beschoeiing laten vervangen. Het liefst willen wij zo hoog mogelijk uit het water.

BOR II zegt dat er een meter vergunningsvrij overbrugd kan worden.

De gemeente stelt in het bestemmingsplan en de bijbehorende notities dat we maximaal 40 cm uit het water mogen, en dat er vervolgens een hellingshoek van 1:2 moet worden aangehouden (door talud en/of terrassen). Ik heb de gemeente ook gebeld of dat een wens of een eis is, en zij geven aan een eis en raakten behoorlijk geirriteerd door mijn vragen.

En dan hebben we ook nog het waterschap...

Wie weet wat er van toepassing is?

BOR II meldt:
http://vergunningvrij.omgevingsvergunning.com/toelichtingenc/artikel2lid13.asp - 13    een constructie voor het overbruggen van een terreinhoogteverschil van niet meer dan 1 m die niet hoger is dan het aansluitende afgewerkte terrein;
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Teunis View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Teunis Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2016 at 11:30
Let er op dat gemeten wordt vanaf de bodem onder het water en niet vanaf het wateroppervlak. Art 2 bijlage II Bor mag in strijd zijn met het bestemmingsplan. De gemeente kan dat dus niet tegenhouden. Of de gemeente moet eigenaar zijn, maar dan regel je het niet in het bestemmingsplan. Ik ken de regels van het Waterschap niet, maar ik kan me voorstellen dat dat op vergunningsvrij bouwen afgestemd is, alhoewel......
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.063 seconds.
OmgevingsWeb