OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Bouwvergunning - extreem hoge lege
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Bouwvergunning - extreem hoge lege

Post Reply Post Reply
Author
Dim Den Haag View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dim Den Haag Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bouwvergunning - extreem hoge lege
    Posted: 04 Februari 2017 at 18:55
beste mensen, ik heb een vraag.

Ik heb bij gemeente den haag een bouwvergunning aangevraagd voor een dakterras. Echter heb ik door de hoeveelheid documenten niet meer doorgepakt op de aanvraag. via een tool op de site van gemeente den haag heb ik gezien dat ik ter indicatie 116 euro kwijt zou zijn voor de aanvraag. Ik kreeg vandaag een rekening op de mat voor bijna 800 euro. er is een ander lege aan toegevoegd die niet in de kosten indicatie naar voren kwam en ik ook nooit van gehoord heb. Dit is de 'omgevingsvergunning buitenplanse afwijking met bouwactiviteit'

de kosten voor de verbouwing heb ik op 500 euro geraamd. het was namelijk niet veel werk. in verhouding met de 800 euro aan lege's is dit toch behoorlijk buitensporig lijkt me. Kan ik hier een goed bezwaar tegen maken? en zo ja? heeft iemand tips?

ik hoor het heel graag. het is een behoorlijk shock voor mij eerlijk gezegd
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Teunis View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Teunis Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 at 09:11
Kijk even naar je ontvangstbevestiging en andere brieven. Als daar de tekst staat (of in de trant van)'buiten behandeling gesteld', dan is de aanvraag in ieder geval in behandeling genomen en moet je leges betalen. Je kunt vervolgens kijken wat ze inhoudelijk aan het dossier hebben gedaan. Staat er een tekst als 'buiten behandeling gelaten' dan ook in de ontvangsbevestiging kijken of daar staat: 'voordat we de aanvraag in behandeling nemen', dan ben je meestal niet legesplichtig. Er is immers geen aanvraag behandeld. In de tarieventabel/legesverordening staat wanneer je legesplichtig bent. Bijna altijd op het moment van aanvragen. Soms staat er een tekst als: 'bij het in behandeling nemen.... ben je leges verschuldigd.'
Back to Top
GJ View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 at 14:08
Die 'omgevingsvergunning buitenplanse afwijking met bouwactiviteit' is nodig omdat het dakterras kennelijk niet past in ('afwijkt van') het bestemmingsplan. Het legestarief is opgebouwd uit een bedrag voor de bouwactiviteit (art. 2.1.1.1) en een bedrag voor de planologische afwijking (art. 2.3.2). De artikelen zijn te vinden in de actuele versie van de legesverordening: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-158636.html?zoekcriteria=%3fzkt%3dUitgebreid%26pst%3dGemeenteblad%26dpr%3dAnderePeriode%26spd%3d20161115%26epd%3d20161115%26sdt%3dDatumPublicatie%26rbk%3dVerordeningen%26org%3d%2527s-Gravenhage%26orgt%3dgemeente%26planId%3d%26pnr%3d1%26rpp%3d10&resultIndex=8&sorttype=1&sortorder=4
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.203 seconds.
OmgevingsWeb