†††††††

OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - vraag hoofdgebouw
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

vraag hoofdgebouw

Post Reply Post Reply
Author
Hoofdtrappenhuis in View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hoofdtrappenhuis in Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: vraag hoofdgebouw
    Posted: 06 Maart 2017 at 17:20
Ik heb even een vraag.

Een nieuwbouw woning.

Mag het hoofdtrappenhuis in een bijhorend bouwwerk zitten i.p.v. in het hoofdgebouw? zo ja...uit welke functies (woonkamer, slaapkamer, toilet, e.d.) moet een hoofdgebouw bestaan als het een hoofdgebouw genoemd mag worden?

ik hoor het graag,

groet freek
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Dirk View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dirk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 at 09:16
Heb je al gekeken naar het bestemmingsplan, wat zijn de definities voor hoofdgebouw, aan- en uitbouw en bijgebouw?
Back to Top
freek View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote freek Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 at 10:13
dank voor de reactie. staat niets in het bestemmingsplan. heb wel al een antwoord van de gemeente.

"Binnen een hoofdfunctie (wonen) dienen de essentiŽle woonfuncties aanwezig te zijn (anders kan het geen woning zijn). Een bijbehorend bouwwerk kan dus pas als een woning aanwezig is. Daarnaast mag normaal gesproken in een uitbouw aan een woning de woonfunctie worden vergroot mits deze functie in het hoofdgebouw aanwezig is en o.a. aan het bouwbesluit voldoet."

lijkt mij duidelijk toch?
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.109 seconds.
OmgevingsWeb