OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Grote garage/schuur
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Grote garage/schuur

Post Reply Post Reply
Author
Onno View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Onno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Grote garage/schuur
    Posted: 21 Maart 2017 at 19:15
Beste,

Als leek probeer ik mij te verdiepen wat er nodig is om een garage te mogen bouwen.
Nu heb ik nog een paar vragen.

Situatie: wij staan op het punt om te tekenen voor een nieuwe woning en daar willen we zelf een garage bij laten bouwen.
ik wil graag vergunnings vrij kunnen bouwen en als ik het te bebouwen opp. uitreken volgens bijlage 2 van het besluit omgevingsrecht valt mijn garage (40m2) ruim binnen het nog te bebouwen opp. van 75m2.
De garage van 5x8 meter komt 1 meter van de erfgrens zodat de nok iets hoger kan als de aangegeven 3m.
ik wil de fundering meteen met het huis mee laten bouwen en de garage kan ik later zelf bouwen.

hier een situatie schets:

Is dit correct? en wat moet ik nog meer uitzoeken en rekening mee houden.
ik heb het idee dat er veel meer bij komt kijken?

bijlage 2 van het besluit omgevingsrecht hebben ze het over erf grens, zit er nog een verschil tussen de erf grens naar openbaar toegankelijk gebied en naar de buren?

na contact met het bouw bedrijf kunnen hun als meerwerk extra heipalen de grond in slaan op aangewezen locatie voor de garage.
heb ik verder een vergunning nodig om voor de vergunningsvrije garage te mogen heien en fundering te storten?

Edited by Onno - 21 Maart 2017 at 19:36
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.047 seconds.
OmgevingsWeb