ááááááá

OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Prefab fietsenberging
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Prefab fietsenberging

Post Reply Post Reply
Author
Cath View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cath Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Prefab fietsenberging
    Posted: 06 April 2017 at 22:20
Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en heb dit forum gevonden omdat ik op zoek ben naar informatie en hier is een schat aan informatie (en deskundigen) te vinden.

Wij willen graag een prefab fietsenberging in de voortuin plaatsen. Maat is 1.75m breed, 2.15m lang en 1.30m hoog. Nou zijn wij braaf (stom, stom, stom) en hebben een omgevingsvergunning aangevraagd.

Telefonisch eerst bij de gemeente ge´nformeerd en een brochure van de fietsenberging zou genoeg zijn voor een snelle afhandeling. Nou dat vond de behandelaar dus niet. Die wilde detailtekeningen. De tekening van de fabrikant vond ze niet goed genoeg, dus de montagehandleiding maar ingediend. En toen bleef het wekenlang stil totdat wij tot onze stomme verbijstering dit bericht kregen:

"de brandwerendheid in minuten van vloeren, wanden, daken en gevels aan te geven op de tekeningen.

Belastingen en belastingcombinaties (sterkte en stabiliteit) van alle constructieve delen
van het bouwwerk als geheel;

Wij verzoeken u de constructieve gegevens en berekening hiervan te overleggen.
"

Heeft iemand hier ooit van gehoord? Wat moet ik hiermee? Dat gaat ons verhoudingsgewijs veel geld kosten vermoed ik. De Welstand is overigens wel akkoord.

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Dennis View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dennis Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2017 at 09:48
Hierover moet je gewoon even bellen met de betreffende ambtenaar... Het lijkt me dat deze een beetje over ijverig is. Ik doe dit werk zelf ook en heb in dit soort situaties hier nog nooit om gevraagd.

groet, Dennis.
p.s.Ik neem aan dat de fietsenberging in de voortuin komt? Want anders zou het nog vergunningsvrij zijn ook.
Back to Top
WS View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote WS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2017 at 10:05
Hallo Cath,
Dit zijn onderdelen die uit de indieningsvereisten voortkomen. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat deze eisen per abuis in de brief zijn gekomen aangezien ik niet direct een noodzaak zou zien om deze stukken op te vragen voor een dergelijke bouwwerk. Het is immers niet bedoeld om voor mensen te verblijven.

Neem even contact op met de gemeente en leg dit uit aan de behandelend ambtenaar. Dan komen jullie er vast samen uit.

En het is niet stom,stom,stom om bij de gemeente te informeren over een omgevingsvergunnig of om deze aan te vragen. Een bouwwerk in de voortuin was anders toch wel opgemerkt en had je achteraf een vergunning moeten aanvragen. De gemeente is niet alleen slecht hoor!
Back to Top
Ron View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ron Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2017 at 10:05
Dit gaat veel te ver. Dit zou zijn doel voorbij gaan. Ik zou even telefonisch contact opnemen met de behandelaar en het bespreken. Lijkt of hij het over een ander bouwplan heeft.
Back to Top
jan View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2017 at 10:17
Als ik het goed begrijp gaat het om een bestaand product uit de catalogus. De gemeente trekt de kwaliteit van het product blijkbaar in twijfel. Het is aan de producent om de gemeente te overtuigen dat het product deugt lijkt mij.
Back to Top
Henk View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2017 at 09:15
Leg deze vragen neer bij de leverancier. Hij heeft deze gegevens gewoon op de plank liggen. Met deze vragen is niets mis, deze constructies moet immers bestand zijn tegen een storm.
Back to Top
Cath View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cath Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 at 00:57
Allereerst: iedereen bedankt voor zijn/haar bijdrage.

Originally posted by Dennis Dennis wrote:

Hierover moet je gewoon even bellen met de betreffende ambtenaar... Het lijkt me dat deze een beetje over ijverig is. Ik doe dit werk zelf ook en heb in dit soort situaties hier nog nooit om gevraagd.

groet, Dennis.
p.s.Ik neem aan dat de fietsenberging in de voortuin komt? Want anders zou het nog vergunningsvrij zijn ook.

Ja, hij komt inderdaad in de voortuin.

Tsja, ik werd er even moedeloos van, vooral toen degene die we ingehuurd hadden om die vergunning te regelen er niet uitkwam met de gemeente/ambtenaar. Vele koks bederven de brij dus ik wou me er zelf niet meteen mee bemoeien, maar heb dat uiteindelijk toch maar wel gedaan. En nou hoeft het toch niet aangeleverd te worden. Hoera, alles komt goed. Denk ik........
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.640 seconds.
OmgevingsWeb