OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Hoogte inblaas ventielen wtw balansventilatie
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hoogte inblaas ventielen wtw balansventilatie

Post Reply Post Reply
Author
PieterV View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PieterV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hoogte inblaas ventielen wtw balansventilatie
    Posted: 04 Mei 2017 at 07:48
Beste forumleden,

Zojuist is mijn nieuwbouwhuis opgeleverd. Op de zolderverdieping is het inblaas ventiel van de wtw in 1 slaapkamer op 1m hoog geplaatst. In de andere zolderslaapkamer zit deze zo hoog mogelijk, ongeveer op 180, 30 cm onder het schuine plafond aan.

Als ik de kamer inricht zoals ik van plan was zal het ventiel direct boven het bed van m'n zoontje blazen, dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Ik wil graag dat de aannemer dit lage ventiel ook net zo hoog plaatst. Kan ik dat eisen op basis van bouwregelgeving?

Hartelijk dank!

Pieter
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Gerard View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gerard Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 at 12:16
zolderruimte is vaak geen verblijfsruimte.en dan kun je vlgs. het BB ook geen eisen stellen.
En als het wel een verblijfsruimte is dan voldoet de vluchteis van 15m niet
Back to Top
Frank View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Frank Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2017 at 13:54
Indien in de omgevingsvergunning de zolderruimte is benoemd als een verblijfsgebied, dan moet de luchtverversing aan de eisen van het Bouwbesluit 2012 voldoen met betrekking tot het thermisch comfort. Een nieuwbouw woning moet voldoen aan artikel 3.30 Bouwbesluit:
"De toevoer van verse lucht veroorzaakt in de leefzone van een verblijfsgebied een volgens NEN 1087 bepaalde luchtsnelheid die niet groter is dan 0,2 m/s."
De definitie voor leefzone in NEN 1087:
"3.15 leefzone
dat deel van een verblijfsgebied dat zich bevindt binnen:
1,0 m van de buitengevel van het gebouw;
0,2 m van de binnenwanden die het verblijfsgebied omgrenzen, en
1,8 m van de vloer"
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Quick Reply
Name:

NoFollow is applied to all links from this forum
 Enable BBcodes
Security Code:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Refresh Image