OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Wel of geen vergunning
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Wel of geen vergunning

Post Reply Post Reply
Author
EM View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote EM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Wel of geen vergunning
    Posted: 04 Mei 2017 at 13:18
Hallo Mensen,

Ik ben van plan een verbouwing te gaan doen en was ik benieuwd of ik hiervoor een vergunning zou moeten aanvragen en welke problemen ik eventueel kan verwachten.

We hebben een woning met aan de voorzijde een garage en een carport.
De woning staat los van de garage en carport daar zit zon 4 meter tussen.
Nu willen we de woning aan de garage bouwen en de keuken in de garage doen.
Ivm. wat hoogte verschil tussen de woning en garage zullen we er 2 tredes moeten plaatsen dit betekent ook dat de aanbouw wat hoger wordt dan de garage ongeveer 2,64.
aan de zijde waar het muurtje komt zit zijn tuin, waar al een schutting stond van 2.4m.

Garage hoogte
2,40            |            |               |
               |   Garage   |     Carport   |
               |____________|_______________|
Buurman        |            |               |
Toekomstige Muur| Aanbouw   | Voortuin      |
: 2,80          |            |               |
               |            |               |

Alvast bedankt voor jullie reactie!
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
André View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote André Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Mei 2017 at 10:47
Hoi,
om je vraag goed te kunnen beantwoorden, maak je beter een schetsje, daarvan een foto uploaden en dan wordt het vast een stuk duidelijker.
Verder is het van belang waar je woont, hoe de omgeving eruit ziet, wat het gemeentelijk beleid ter plaatse is, of het een monument betreft of een beschermd stadsgezicht....
Dus je opties zijn, o.a.:
- een tekening posten en je vraag nogmaals stellen
- kijk op www.olo.nl en doe de vergunningcheck en vervolgens op ruimtelijkeplannen.nl
- stuur mij de tekening en ik zoek het voor je uit info@zichtbouwadvies.nl
- vraag het na bij je gemeente
En bedenk dat bouwen een vak is. En dat goed advies geld oplevert, ook als je voor dat advies betaald !! Je bespaart ellende, tijd, geld, materiaal, en jaren van je leven. vraag wel altijd garantie en no-cure-no-pay, zodat je alleen betaald als je goed advies krijgt.
Back to Top
Juliëtte Zwinkels View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Juliëtte Zwinkels Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2017 at 17:10
Geachte heer/mevrouw,

Voor het bouwen van de aanbouw heeft u twee opties, vergunningvrij bouwen dan wel door middel van een vergunning. Vergunningvrij bouwen heeft als voordeel dat u hier geen toestemming voor nodig hebt van de gemeente. Bij vergunningvrij bouwen is het wel heel belangrijk dat het bouwwerk aan alle voorwaarden voor vergunningvrij bouwen voldoet. Indien later blijkt dat het bouwwerk toch niet vergunningvrij gebouwd had mogen worden, kan de gemeente in het ergste geval namelijk tot sloop overgaan.
Het is ook mogelijk om door middel van een vergunning te bouwen. Hiervoor is het van belang dat uw bouwplan binnen het bestemmingsplan past. Indien uw bouwplan niet binnen het bestemmingsplan past, bestaan er nog een aantal mogelijkheden om af te wijken. Een van deze mogelijkheden betreft de kruimelregeling. De kruimelregeling is een lijst van gevallen waarmee door middel van een verkorte procedure van 8 weken kan worden afgeweken van het bestemmingsplan.

Dit zijn de verschillende mogelijkheden waar u gebruik van kunt maken. Uw situatie lijkt ingewikkeld. Er is meer informatie nodig om uw vraag helemaal te beantwoorden.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.047 seconds.
OmgevingsWeb