OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Bij kadastraal splitsen mag je dan meer bouwen?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Bij kadastraal splitsen mag je dan meer bouwen?

Post Reply Post Reply
Author
monieckaa View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote monieckaa Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bij kadastraal splitsen mag je dan meer bouwen?
    Posted: 03 Augustus 2017 at 20:33
We hebben een stuk grond gekocht
derde deel is wonen en twee derde agrarisch
Het perceel is gesplitst
Totaal 2000 vierkante meter
Dit is perceel a

Het andere deel waar we van gekocht hebben heeft een woning en bijgebouwen
Perceel b

Nu willen we op het perceel a een schuur bouwen
Nu zegt de gemeente dat Het woongedeelte van perceel a en b een geheel blijft na de splitsing

Dus de bijgebouwen op perceel b Zijn 120 vierkante meter
En op onze grond mogen we dus een schuur van 30 vierkante meter zetten omdat de bijgebouwen meetellen van perceel b

zou perceel b een schuur afbreken van 40 vierkante meter dan zouden wij er 40 meer op mogen zeggen zegt de gemeente

klopt dit
ik vind het erg raar

Edited by woonhelp - 06 Augustus 2017 at 11:27
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
jbw View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jbw Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2017 at 17:07
Het klopt dat het op basis van artikel 2 van het Bor (Besluit omgevingsrecht)mogelijk is om in totaal 150m2 vergunningsvrij te realiseren als de oppervlakte van het perceel groot genoeg en het schuurtje in het achtererfgebied staat. Ik ga ervan uit dat dit het geval is, omdat u al langs de betreffende gemeente bent geweest.

U geeft aan dat het perceel (kadastraal) is gesplitst. Het standpunt van de gemeente is juist dat ondanks een kadastrale splitsing het totaal op beide percelen niet meer mag bedragen dan 150m2 om dit vergunningsvrij te realiseren. Voor de beoordeling wordt uitgegaan van de feitelijke situatie en niet van het kadaster. Ik ga er dan van uit dat u het schuurtje wil gebruiken als bijgebouw bij de woning of ten behoeve van de aangelegde tuin?

Dit neemt niet weg dat meer bebouwing realiseren alsnog mogelijk is. Dit kan dan op basis van artikel 3 van het Besluit omgevingsrecht. Hiervoor is het geldende bestemmingsplan van belang. Wanneer het bestemmingsplan u niet meer mogelijkheden biedt, vrees ik dat u niets anders kunt dan inderdaad bebouwing slopen of alleen 30m2 realiseren.

Ik hoop u met deze toelichting verder te hebben geholpen.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.141 seconds.
OmgevingsWeb