OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Vergunningsvrij en vergunningsplichtig maximaliser
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Vergunningsvrij en vergunningsplichtig maximaliser

Post Reply Post Reply
Author
Oosy2701 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oosy2701 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vergunningsvrij en vergunningsplichtig maximaliser
    Posted: 30 Oktober 2017 at 09:02
Goedendag,
Ik ben nieuw op het forum en in de materie. Ben 40 jaar en kom uit omgeving Apeldoorn en ga een huis kopen dat ik verder wil uit bouwen.
Nu heb ik daar plannen mee, die nogal bepalend zijn of ik het huis wel of niet ga kopen.

Bestemmingsplan wonen van de gemeente zegt: 750m3 plus 75m2 (evt nog uit te breiden met hobbymatige veehouderij regeling)
Woning is 810m3, los bijgebouw (bakhuisje) 28m2, twee hooibergen (2x 16m2).
Binnen bestemmingsplan heb ik nog 15m2 over plus hobbymatige veehouderij over.

Als ik vergunningsvrij bekijk dan kan ik 150m2 bouwen.

Als ik nu eerst die 150m2 volmaak door 150-28-32=90 bij te bouwen. Mag ik daarna nog met vergunning die 15m2 plus hobbymatige veehouderij aanvragen?

Ik kan er weinig over vinden, maar beredeneerde dat wanneer ik de m2 vergunningsvrij moet bepalen onder aftrek van bestaande bijgebouwen, ik beter eerst vergunningsvrij kan volmaken.
Of is het niet cumulatief toe te passen?

Tweede vraag die ik heb:
Bakhuisje staat op minder dan 4 meter uit de gevel. En ik wil hier graag een tussenlid met verdieping op maken. (Dus zowel op begane grond alsook op 1e verdieping een verbinding maken met t bakhuisje. Mag ik dan zeggen: beganegrond bouwlaag doe ik vergunningsvrij en de eerste bouwlaag obv bestemmingsplan? (Moet ik er wel een hooiberg voor afbreken vrees ik)

Sorry voor de lange vraag, maar als iemand me kan helpen: al alvast hartelijk dank!!

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Dirk View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dirk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2017 at 15:54
Dag Oosy,

Een kort antwoord op de lange vraag / vragen: 2x nee.
Die 150 mē is het maximum voor vergunbare en vergunningvrije bijgebouwen. Maar let op dat de huidige woning misschien niet het oorspronkelijke hoofdgebouw is. Mogelijk mag je daardoor minder dan 90 mē bijbouwen.

Het tussenlid-met-verdieping kan enkel met vergunning. Of dat een hooiberg kost zouden we eens moeten bekijken.

Als je zin hebt in een kop koffie om de mogelijkheden door te nemen: 0318 - 438 408

Met vriendelijke groet,
Dirk vd Plaat
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Quick Reply
Name:

NoFollow is applied to all links from this forum
 Enable BBcodes
Security Code:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Refresh Image