OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Bijgebouwen toevoegen aan hoofdmassa
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Bijgebouwen toevoegen aan hoofdmassa

Post Reply Post Reply
Author
Oosy2701 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oosy2701 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Bijgebouwen toevoegen aan hoofdmassa
    Posted: 03 Februari 2018 at 12:22
Goedenmiddag,

Ik heb recent bij de gemeente navraag gedaan voor het uitbreiden van de woning.
De woning zelf is oorspronkelijk 350m3. In 1980 vergroot tot 510 m3, in 2004 zijn hier bijgebouwen tegenaan gezet van in totaal 75m2. ( een tussenlid en een soort modern "bakhuis"_

Deze aanbouwen zijn vergund als kantoor en opslag ("bakhuis"), en als eetkeuken en slaapkamer ("tussenlid") en ook als bijgebouwen vergund.

Nu wil ik de hoofdwoning uitbreiden en geeft de gemeente aan dat, omdat de bijgebouwen tegen de hoofdwoning aan staan (onlosmakelijk verbonden), deze mee tellen voor de maximaal te realiseren m3. En ik dus tegen de max van 750m3 aan zit.

Is het niet vreemd dat iets dat vergund is als m2 nu toch ineens tot m3 gerekend mag worden?
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
jbw View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jbw Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2018 at 14:11
Goedemiddag,

Ik denk dat het antwoordVan uw vraag afhankelijk is van het geldende bestemmingsplan. Welke definitie wordt hierin opgenomen voor een bijgebouw?

Daar komt bij of het gebruik van het vergunde bijgebouw ook gaat wijzigen? Wordt dit bij de woning getrokken?

Ik ben het met u eens dat het vreemd zou zijn als in het verleden opgerichte bijgebouwen, zonder dat het gebruik hiervan is gewijzigd, tot de woning wordt gerekend en dat u hierdoor in uw mogelijkheden wordt beperkt.

Groet,

Jeffrey
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.094 seconds.
OmgevingsWeb