OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Openbaar ontoegankelijk groen
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Openbaar ontoegankelijk groen

Post Reply Post Reply
Author
FlapperA View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote FlapperA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Openbaar ontoegankelijk groen
    Posted: 29 Mei 2018 at 14:54
Ik ben in discussie met de gemeente of de houtwal naast mijn huis nu wel of niet valt onder "openbaar ONtoegankelijk groen".

Zowel de gemeente als ik zijn het er over eens dat het een houtwal is en ontoegankelijk.

Maar dan komt de toelichting op de Bor (https://www.helpdeskbouwregels.nl/vraag/19):

Ook al is snippergroen geen openbaar groen, dit betekent niet altijd dat daarmee wordt voldaan aan de voorwaarde 'niet naar het openbaar toegankelijk gebied gekeerd'. Van belang hierbij is dat de aanwezigheid van snippergroen de relatie met het openbaar toegankelijk gebied niet 'verbreekt'. De definitie van de wegenverkeerswet die van toepassing is op de definitie van openbare weg beschrijft dat de weg bestaat uit de weg inclusief bermen, etc. Een strook snippergroen langs een weg behoort dan ook tot de openbare weg. Een bouwwerk op een perceel waarnaast eerst een strook snippergroen ligt en daarnaast de weg is dus naar het openbaar toegankelijk gebied gekeerd.

Een houtwal is een erfascheiding en is daarmee geen onderdeel van de weg in mijn ogen. Volgens de gemeente is dat niet relevant en geldt alleen "Een strook snippergroen langs een weg behoort dan ook tot de openbare weg"

Wie heeft nu gelijk? Ik kan nergens jurisprudentie vinden die de ene of de andere kant op wijst, sinds dat de toelichting op de Bor is gepubliceerd.

Ter verduidelijking: De situatie te plekke is aangegeven met de rode pijl:https://imgur.com/a/aHh1xD5
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.047 seconds.
OmgevingsWeb