OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - bouwblok begrenzen
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

bouwblok begrenzen

Post Reply Post Reply
Author
Coli View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Coli Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: bouwblok begrenzen
    Posted: 20 Mei 2019 at 00:14
Het betreft een vigerend bestemmingsplan daterend uit 2007 en sindsdien onveranderd . ( nog niet gepubliceerd op ruimtelijke plannen).
Op de plankaart is een bouwblok ingetekend binnen een groot bestemmingsvlak waarin feitelijk 3 kadastrale percelen zijn gelegen( maar niet op de plankaart zijn ingetekend).
Op een willekeurige locatie binnen het hele bestemmingsvlak met een totale breedte gelegen aan de openbare weg daarvan is > 70 meter). Er kan/kons op een willekeurig kadastraal perceel 1 nieuwbouwwoning gerealiseerd worden volgens de plankaart en planregels.
Er is geen begrenzing van het bouwperceel aangegeven binnen het bestemmingsvlak op de nog steeds vigerende plankaart / moederkaart.

De bouwgrens valt samen met de bestemmingsgrens. in de planregels staat beschreven: ingeval de bouwgrens samenvalt met de bestemmingsgrens dient in dat geval de bestemmingsgrens als uitgangspunt.

Als de gemeente de bedoeling heeft om een bouwblok dusdanig fors te begrenzen zodat het realiseren van een woning enkel mogelijk is voor het middelste kadastrale perceel( wat 11 meter breed is) binnen dat hele bestemmingsvlak, moet daarvoor dan het hele bestemmingsvlak, bij het opstellen van een nieuw bestemmingsplan betrokken worden omdat dat te realiseren?

met vriendelijke groeten
L.Coenders
Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Lonneke Michielsen View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lonneke Michielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2019 at 07:39
Beste L.Coenders,

Zou u mij misschien de locatie kunnen mailen? Dan kan ik even gericht naar de locatie en situatie kijken. Het ligt er namelijk aan hoe het e.e.a. exact in het bestemmingsplan omschreven staat.

Daarnaast is het mij even onduidelijk wat de gemeente precies wilt. Gaan ze een nieuw bestemmingsplan opstellen voor het middelste perceel om daar een woning mogelijk te maken?

Als u mij wat meer informatie mailt kan u wellicht verder op weg helpen. Mijn gegevens: lonneke.michielsen@dhondt.nl

Met vriendelijke groet,

Lonneke Michielsen
Bureau Dhondt
BUREAU DHONDT
Architectuur | Ruimtelijke Ordening | Advies

Kronenburgwerf 36
4812 XR Breda
076 5 22 95 20
www.dhondt.nl

lonneke.michielsen@dhondt.nl
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.109 seconds.
OmgevingsWeb