OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Functieverandering monument
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Functieverandering monument

Post Reply Post Reply
Author
O.M. View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote O.M. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Functieverandering monument
    Posted: 12 Juni 2019 at 16:48
Hallo,

ik ben tweedejaars bouwkundestudent.
Ik doe onderzoek naar de mogelijkheden van een tijdelijke functie-invulling voor een monumentaal gebouw tijdens een vergunningsaanvraag voor een bestemmingsplanverandering. Deze procedure kan erg lang duren en soms staat het pand hierdoor nog steeds lang leeg.
Nu heb ik gelezen over een kruimellijst. Deze lijst zou toestemming kunnen verlenen om, in een verkorte procedure, af te kunnen wijken van het bestemmingsplan en te kunnen bouwen of de grond te kunnen gebruiken. Dit wel voor een maximale periode van 15 jaar en als je kan aantonen dat deze functie ook tijdelijk is.
Nu is mij niet helemaal helder of deze kruimellijst ook geldt voor rijksmonumenten of dat daar beperkingen op zitten, omdat je te maken hebt met een rijksmonumentaal pand.

Ook heb je te maken met regelgeving voor monumenten als je iets wilt aanpassen aan het monument.
Als er sprake is van aanpassing, is hier dan een aparte vergunning voor nodig of hoort dit bij de omgevingsvergunning?

Nadere uitleg wordt erg gewaardeerd!

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Lonneke Michielsen View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lonneke Michielsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2019 at 07:46
De kruimellijst is opgenomen in bijlage 2 van het besluit omgevingsrecht (Bor). De kruimellijst betreft artikel 4 daarvan. verderop in bijlage 2 staan ook bijzondere bepalingen over wanneer welk artikel van toepassing is en of er bepaalde restricties gelden. Wellicht kom je daar mee verder.

Succes, en bij vragen mag je me altijd rechtstreeks mailen.

Groetjes
Lonneke Michielsen

BUREAU DHONDT
Architectuur | Ruimtelijke Ordening | Advies

Kronenburgwerf 36
4812 XR Breda
076 5 22 95 20
www.dhondt.nl

lonneke.michielsen@dhondt.nl
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.031 seconds.
OmgevingsWeb