OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek
  New Posts New Posts RSS Feed - Omzetten bedrijfswoning
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Omzetten bedrijfswoning

Post Reply Post Reply
Author
Willy1958 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Willy1958 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Omzetten bedrijfswoning
    Posted: 26 Juli 2019 at 20:00
Beste,

Ik ben voornemens een appartement aan te kopen dat boven een bedrijf (slagerij winkel) ligt.
Nu rust op het appartement de functie bedrijfswoning.

Het appartement is altijd bewoond geweest door familie van de ondergelegen winkel.
Deze hadden geen binding met het bedrijfspand (winkel)

In de splitsings akte is een en ander nader omschreven en zijn de twee bovenliggende verdiepingen als appartement omschreven.

Vraag: welke weg dien ik te bewandelen om het appartement als reguliere woning om te zetten,en valt dit onder de kruimelregeling?

Mocht er een wijziging van het bestemmingsplan nodig zijn waar kan ik hiervoor terecht die mij hierin behulpzaam wil zijn?

Mvg
Back to Top
Mathijs View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mathijs Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2019 at 09:39
Het splitsen van een bedrijfswoning is afhankelijk van in welke gemeente je zit. De gebruikswijziging van bedrijfswoning naar woning kan in principe vrije eenvoudig met toepassing van bijlage II van de Bor, artikel 4 (kruimelgevallen), lid 9, wijziging gebruik. Hiermee regel je het juridische deel en kun je eenvoudig afwijken van het bestemmingsplan.

Meestal is er in de gemeente of regio met betrekking tot het toevoegen van een woning aan de woningvoorraad. Afhankelijk van dat beleid zijn er nog additionele voorwaarden.

Neem gerust eens contact op met Ruimte in Advies voor verdere begeleiding bij het doorlopen van deze procedure.

www.ruimteinadvies.nl
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.031 seconds.

OmgevingsWeb OmgevingsWeb Boek