OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - aanbouw
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

aanbouw

Post Reply Post Reply
Author
Yusuf View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yusuf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: aanbouw
    Posted: 07 Augustus 2006 at 12:09

Nu heb ik een vergunning gekregen voor een aanbouw aan de achterzijde. De buren hebben de tekening gezien en hebben het kennelijk niet goed bekeken. Mijn aanbouw komt namelijk tot de erfgrens en daar behoort volgens mij ook de helft van de tussen muur bij. De buren willen dat de bestaande schutting blijft, echter hierdoor verlies ik ongeveer 10 cm. Ik hen hen verteld dat ik toch ga bouwen op mijn grond en dat ze dat deel van de schutting mogen krijgen en dan maar zelf op hun grond de schutting plaatsen. Vanaf de aanbouw zal de schutting trouwens zoals gewoonlijk lopen.

Nu is mijn vraag kan ik de schutting weghalen om mijn aanbouw te kunnen bouwen. De buren hebben geen bezwaar gemaakt.

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
MdR Advies View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MdR Advies Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2006 at 22:27

Je mag hem verplaatsen zodat hij helemaal op hun erf staat maar weghalen niet. Het is ook niet zo dat je zonder hun toestemming je muur op de erfgrens mag zetten. De controlerend ambtenaar gaat ervan uit dat je dit overlegd hebt (alhoewel ik vind dat hij hierover een opmerking had moeten maken). Je kunt die muur alleen op je eigen erf zetten zonder toestemming van de buren.

Met vriendelijke groet,

Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl
Back to Top
Yusuf View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yusuf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2006 at 15:49

Het is ook de bedoeling dat de muur op mijn erf komt tot het midden van de spouwmuur. De buurman heeft zelfs de tekening bij de gemeente gezien en toen is hem ook  verteld dat de muur tot de grenslijn zou komen. Ze hebben ook geen bezwaar gemaakt of zo. En ik heb met de buurman al eens gesproken en hij had toen geen probleem en later gooien ze een briefje in mijn brievenbus om te laten weten dat de schutting moet blijven.

Back to Top
MdR Advies View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MdR Advies Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2006 at 10:07
Heb het niet over het midden van de spouwmuur, heb het over de hele spouwmuur. Je mag niet bouwen bij de buren zonder (schriftelijke) toestemming.
Met vriendelijke groet,

Martijn de Riet
MdR Advies
www.mdr-advies.nl
Back to Top
yusuf View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote yusuf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2006 at 19:55
Dus tot de spouwmuur, kan ik gewoon bouwen. Ook al is de helft van de spouwmuur van mij, dan moet ik toch toestemming hebben van de buren als ik mijn helft van de spouwmuur wil gebruiken voor de uitbouw. Ik kom dan niet aan het gedeelte van de buren, maar bouw dan op de helft van de erfafscheiding/spouwmuur. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.078 seconds.
OmgevingsWeb