OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Besloten ruimte
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Besloten ruimte

Post Reply Post Reply
Author
Guest View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Besloten ruimte
    Posted: 26 September 2006 at 15:33

Wie kan mij uitleggen wat de definitie van een Besloten ruimte is volgens het bouwbesluit

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Arno View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Arno Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2006 at 19:45

Ik kan je wel vertellen wat het Bouwbesluit onder een Niet-besloten ruimte verstaat. (een besloten ruimte is het omgekeerde van wat hieronder staat)

Onderstaand stukje komt uit de toelichting van artikel 2.169

Uitgangspunt voor de bepaling van het al dan niet besloten zijn van een ruimte, zijn de condities in die ruimte tijdens een brand. Omdat niet-besloten ruimten waardoor een rookvrije vluchtroute loopt zoals een galerij of een atrium op talloze manieren kunnen worden ontworpen, kan de capaciteit van de benodigde rookafvoer uit deze ruimten niet met een eenduidige prestatie-eis worden bepaald. Een (plaatselijke) ophoping van rook en warmte kan zowel afkomstig zijn van een brand in de beschouwde ruimte zelf als van een brand elders. Voor de grenscondities waarbij het verblijven in die ruimte nog juist mogelijk is, kunnen op grond van het TNO Bouw rapport 1997-CVB-R0883 als veilige waarden worden aangehouden:
a. de stralingsflux niet groter dan 1 kW/m3;
b. de temperatuur niet hoger dan 45 C, en
c. de zichtlengte niet kleiner dan 100 m.

Als het niet duidelijk is, mag je me mailen, zodat ik gerichter antwoord kan geven. (info@lbcplus.nl)

Groeten

Arno

Back to Top
Guest View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2006 at 09:51

Dank je wel voor de reactie. Het was even lezen en nog een keer lezen maar het is me nu duidelijk.

Groet Gerrit

Back to Top
MarcV View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MarcV Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2016 at 16:20
Een besloten ruimte is een omgeving vanwaar mens, dier maar (wellicht belangrijker) ook een potentieel gevaarlijke stof zoals bv H2S niet makkelijk ontsnapt.
Er zijn meerdere schadelijke stoffen welke zwaarder zijn dan lucht en zodoende kunnen ophopen in een ruimte ook al heeft deze geen afsluiting bovenaf.
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.078 seconds.
OmgevingsWeb