OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - Funderingsplan opstellen
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Funderingsplan opstellen

Post Reply Post Reply
Author
milenka View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote milenka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Funderingsplan opstellen
    Posted: 04 Janauri 2007 at 15:46

Hallo mensen..

Ik ben nieuw op de site... maar hoe dan ook ben wel in to de bouw..
Ben een student.. en studeer bouwkunde eerstejaars..
voor school moest ik een rijtjeswoning ontwerpen...
alles is al af alleen er moet ook een funderingsplan komen..

is er misschien iemand op deze site die weet hoe je een fundersplan moe make.. of hoe je uberhaupt moe beginnen...

please help me someone..

Groetjes,
milenka

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
Eric View Drop Down
Senior Member
Senior Member

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Eric Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Janauri 2007 at 15:59

Eerst moet uiteraard nagedacht worden op welke manier de fundering toegepast gaat worden. Indien dit gekozen is (ik neem aan dat er geen sterkteberekeningen bij hoeven te worden gevoegd, dat alleen het ontwerp belangrijk is, dus de afmetingen doen er in dat geval niet zoveel toe.

Ga bijvoorbeeld van een fundering op staal uit, de fundering moet onder alle dragende muren komen, buitenmuur en evt. dragende binnenmuren. Ga er vanuit dat een fundering ca. 10 cm. breder wordt dan de muren, dit kun je dus zo overnemen...

Back to Top
milenka View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote milenka Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 Janauri 2007 at 16:11

dus je moet gewoon dingen aannemen?
ik moet dus een funderingsplan opstellen.. voor een staalfundering en palenfundering.. de ondergrond maakt nu niks uit..
op het einde moet ik dus laten zien hoeveel palen er onder het huis komen en waar die zich bevinden (palenfundering)
en bij staalfundering moe ik laten zien hoe breed de funderingsstroke worden..

mnaar mijn vraag is.. hoe begin ik hieraan?? want bij et optelle van alle belastingen snap ik het al nie meer...

Back to Top
Michiel Coumans View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Michiel Coumans Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2007 at 15:22
hallo,

ik ben nu ook eerste jaars bouwkunde en wij zijn nu toevallig ook bezig met funderingen. Om de breedte van je fundering te kunnen bereken moet je volgens mij eerst weten hoe zwaar je woning gaat worden(opzoeken in tabellen boek) Vervolgens zul je toch wel wat moeten weten over de ondergrond wil je de breedte uitrekenen. Voor het geval je dat niet helemaal moet gaan uitrekenen hebben ze ons verteld dat je fundering altijd 2.5 keer zo breed moet zijn als je opgaand werk. bij een paalfundering is het verstandig om op elke hoek een paal te zetten ivm scheefzakken. laat aub weten hoe het is afgelopen en als ik wat fout zeg.

groet,

Back to Top
lauraaaa View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote lauraaaa Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 at 15:02
Wat is een fuderingsplan ??

moet ik wten voor school
Back to Top
te makkelijk View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote te makkelijk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2010 at 09:12
http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=funderingsplan&meta=&aq=1&aqi=g8&aql=&oq=funderingspl
beetje makkelijk op deze manier he? ff googlene en je weet al een heleboel.
Alsje zegt dat je bouwkunde studeert (HBO neem ik dan aan) moet je dat toch wl kunnen vinden, en anders wel in de vele boeken die hebt gekregen voor je studie....
jammer...
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.03
Copyright ©2001-2015 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.141 seconds.
OmgevingsWeb