OmgevingsWeb
  New Posts New Posts RSS Feed - duivenhok
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

duivenhok

Post Reply Post Reply Page  <12
Author
guido View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote guido Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2014 at 17:08
@ Paul

Paul wij weten natuurlijk allemaal dat jij enorm volwassen bent.
Maar paul, ze maken ook geluid, de hele dag en veel. Misschien ben je doof, dat kan natuurlijk..

Verder stinkt het op een zonnige dag. 

En ja alles voldoet helaas aan de bouw vergunning, voor het leefgenot ( ahum) van mijn buurman en natuurlijke 20.000 euro p.j. belastingvrij die je mag bijverdienen met duiven fokken.
Dan maakt het geen f(*ck uit of de buren er last van hebben toch? Hoe zit het met mijn leefgenot, en nee ik ben geen aansteller.

Back to Top
Sponsored Links

Back to Top
guido View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote guido Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2014 at 17:11
@ ron

Zo'n zooitje vliegende ratten in de buurt is ook echt klote, als dat niet zo wat bestond dit topic ook niet.

Back to Top
WIM View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote WIM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2014 at 01:06
Onverdraagzame mensen!
Back to Top
Dennis View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dennis Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2015 at 21:41
Ik me rot betalen aan hondenbelasting.....maar die duiven schijten heel me tuin vol. ... wordt daar voor betaald!?
Back to Top
duiven View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote duiven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2015 at 12:15
Ik woon ook naast een duivenmelker en heb er echt onwijs last van. Ik heb 2 kleine kinderen die door de viezigheid niet gewoon in de tuin kunnen spelen. Het is alsof mijn tuin niet meer van mij is maar van de buurman. De buurman wilt niets met onze klachten doen of ons tegemoet treden.
Ons huis staat al te koop, maar wie er komt kijken keert zich meteen om na de tuin gezien te hebben.
De gemeente is op de hoogte en wilt er niets aan doen, dit gaat al jaren zo.
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Wie kan mij helpen..

Back to Top
RutgerDB View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RutgerDB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 September 2015 at 15:55
Als je geen schutting mag bouwen dan bouw je toch een duivenhok? Heel smal en zo dicht mogelijk tegen de erfgrens. Dan kun je ook de hoogte in en dan heb je een mooie 3 meter hoge schutting?

Kan mij goed voorstellen dat dit heel erg vervelend is. Vooral als je kleine tuinen hebt.
Back to Top
Johnny View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Johnny Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2016 at 22:16
Van postduivenhouders heb je over het algemeen weinig last. Zij zien hun duiven het liefst trainen en daarna direct het hok weer in. Dak slenteren ed wordt meestal niet gewaardeerd. En het wordt meestal voorkomen door de duiven eerst te laten trainen en daarna te voeren. Ik woon zelf al jaren naast een melker met in de zomer zo'n 100 a 120 duiven schat ik. Die komen trouwens nooit allemaal tegelijk los. Een gedeelte zelfs helemaal niet dit zijn zogenaamde kwekers. Vaak gaat de rest in 3 aparte groepen los en nooit tegelijk. Te weten: mannetjes, vrouwtjes en jongen. Poep vind ik nooit in mijn tuin behalve dan van de katten van de andere buren die me ook per jaar een aantal kanaries kosten als ze weer eens in het gaas van mijn voliere hangen. Het astma verhaal is natuurlijk niet leuk maar veel last van de duiven zal je waarschijnlijk niet hebben. Je zult meer last ondervinden van houtkachels en vuurkorven en BBQ's. En dat de beste man eens rammelt met een blikje om de duiven binnen te roepen........ het zij zo. Anderen hebben een radio in de tuin aan of gillende kinderen in het opblaaszwembad zitten.
Van hobby duivenhouders kun je wel last ondervinden als ze hun duiven de hele dag open hok geven en ze gaan slenteren ed.  Meestal betreft dit ongeringde duiven of sierduiven. Beste manier om met eventuele overlast om te gaan is in gesprek te gaan met de melker. Als je dat op een normale constructieve manier doet werken de meesten wel mee. Blaas je direct hoog van de toren dan is de eerste natuurlijke reactie bij iedereen de hakken in het zand zetten. Verdiep je eens in de hobby van je buren als je dingen dan nog als overlast ervaart heb je ook meer kennis om tot een voor beiden acceptabel compromis te komen. En als je niet tegen het geluid kunt van een aantal koerende duiven als je in de tuin zit kun je beter hoog op een flat op de Veluwe gaan wonen. Want in een woonwijk zijn er nu eenmaal geluiden of je het leuk vind of niet. Zolang ze niet een bepaald volume overschrijden zal je dat voorlief moeten nemen. Besef dat jouw buren ook niet alle geluiden bij jou vandaan even leuk zullen vinden!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12
  Share Topic   

Quick Reply
Name:

NoFollow is applied to all links from this forum
 Enable BBcodes
Security Code:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Refresh Image